Dimra dünyaya açılıyor

Dimra Gıda, ürünlerinin satışını yapmak üzere ülke genelinde hizmet veren yabancı bir marketler zinciri ile anlaştı.

Dimra dünyaya açılıyor
Sofralık siyah ve yeşil zeytin çeşitleri ile zeytinyağı üretimi yapan Dimra Gıda, ürünlerinin satışını yapmak üzere ülke genelinde hizmet veren yabancı bir marketler zinciri ile anlaştı. Firma, ürünlerini bu büyük marketin dünya genelindeki mağazalarına da sunabilmek için görüşmelerini sürdürüyor. 1998 yılında Hatay'ın Altınözü ilçesinde faaliyete başladıklarını belirten Dimra Gıda Tarım Ürünleri San. Tic. Limited Şirketi Müdürü Rıfat Taze, "300 yıl önce atalarımızın başlattığı zeytinyağı işini aile olarak sürdürüyoruz. Kendi ağaçlarımızdan ve müstahsilden aldığımız zeytinlerden, sofralık zeytin ve zeytinyağı elde ediyoruz. Halhalı,Toprakasar,Haşabı gibi zeytin türlerini bölgemizin değeri olarak korumayı hedefliyoruz" dedi. Bu türleri İspanya ve İtalya'daki türler ile karşılaştırabilecekleri gen bahçesi çalışmaları yaptıklarını ifade eden Taze, "100 yaş üzeri ağaçlardan elde ettiğimiz zeytinleri işleyip, özel ambalajlarla müşterilerimize sunuyoruz. Bu ürünler için İtalya ve Lübnan'dan getirttiğimiz özel cam şişeleri kullanıyoruz. Piyasa taleplerine göre yaklaşık yüzde 60 kapasite ile çalışıyoruz" şeklinde konuştu.
Kaliteli üretim ve uygun fiyat anlayışı ile geniş bir müşteri grubuna sahip olduklarını dile getiren Rıfat Taze, "Hatay bölgesinde Türkiye pazarına yönelik markalı zeytinyağını üretimini gerçekleştiren ilk firmalardan biri olarak, 14 yıldır pazara hem ürün bazında hem de hizmet bazında yatırım yapıyoruz. 'Zeytinözü', 'Altındamla', 'Dimra' ve 'Zeynur' markaları ile Türkiye genelinde ürün çeşitliliğini öne çıkararak farklı pazarlara hitap ediyoruz" dedi. Ülke genelinde hizmet veren yabancı bir marketler zinciri ile anlaşmaya vardıklarını ve ürünlerinin burada müşteri ile buluşacağını vurgulayan Taze, "Hedefimiz, ürünlerimizi anlaşma yaptığımız zincirin dünya genelindeki mağazalarında da satışa sunmak. Bu doğrultuda görüşmelerimiz devam ediyor" bilgisini verdi.
Hataylı bir firma olarak olarak markalaşma sürecinde Ege Bölgesi'ndeki gibi kurumsal ve etik yarış yapacakları ticari rakiplerinin olmasını istediklerini kaydeden Taze, "Bu tür rakipler, bölgenin zeytinyağı konusunda gelişimine ivme kazandıracaktır. Bölgemizde markalaşmanın desteklenmesi gerekiyor. Bu konudaki kısırlığın sermaye ve hammaddeden ziyade, firmaların pazar geliştirme ve pazar yatırımları konusunda bilgilendirilmesi, belirli eğitim programlarıyla desteklenmesi ile aşılabileceğini düşünüyorum" görüşünü dile getirdi.
İnci Altun - Kobiden

Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker, Dimra, Rıfat Taze, Zeytinyağı

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52