AVM ciroları ilk üç ayda yüzde 15 arttı

AYD ve AR tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi ilk üç ayda yüzde 15 artış gösterdi. AYD Başkanı Hakan Kodal, Mart ayı ve ilk çeyrek sonuçlarının ümit verici olduğunu söyledi.

AVM ciroları ilk üç ayda yüzde 15 arttı
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin Mart ayı sonuçlarına göre, AVM cirolarında 2010 yılının ilk çeyreğine kıyasla 2011 yılının ilk çeyreğinde yüzde 15 oranında artış yaşandı.

AYD'den verilen bilgide, bu artışta en önemli payın ayakkabı-çanta ve yiyecek-içecek kategorilerinde gerçekleşen ciro artışları olduğuna dikkat çekildi. Geçen yılın Mart ayına göre Mart 2011’de ayakkabı ve çanta kategorisi ciroları yüzde 23, AVM'lerdeki yiyecek-içecek alanlarının ciroları yüzde 15, giyim ve aksesuar ciroları yüzde 13, teknoloji market ve elektrikli eşyalar ciroları yüzde 12, hipermarket, süpermarket ve şarküteri ciroları yüzde 4 arttı. AVM ziyaretlerinde de geçen yıl Mart ayına göre yüzde 2'lik bir artış olurken, 2011 Şubat ayına göre ise AVM ziyaretçi endeksi yüzde 2'lik düşüşle 97'den 95 puana geriledi.

AVM Endeksi Mart ayı sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hakan Kodal, “Mart ayı ve ilk çeyrek sonuçları ümit verici. Ziyaretçi tarafında artış olmamasına rağmen cirolar artıyor. Halen istediğimiz seviyede değiliz, ancak özellikle bu yılın ikinci yarısı daha iyi olacak. Genel cirolara baktığımızda İstanbul Shopping Fest'in Mart ayına etkisi az. Yeni sezon olması nedeniyle Nisan'da daha çok artış olacaktır” dedi.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52