Barilla Türkiye, Ortadoğu ve Afrika'dan sorumlu Bölge Direktörü Güneş Karababa, yeni ürünlerinin tanıtımı amacıyla düzenlenen toplantıda hedeflerini anlattı. İtalya’da 1877 yılında kurulan ve 1965 yılında dünyanın en büyük ve modern fabrikasını faaliyete geçiren Barilla'nın 1994 yılında Türkiye'de de üretilmeye başlandığını, 2003 yılında tüm hisselerini aldığı Filiz Gıda'nın adını 2008'de Barilla Gıda olarak değiştirdiğini hatırlatan Karababa, Barilla'nın Türkiye'de 2010 yılında pazar lideri haline geldiğini söyledi.
150 milyon dolar ciroya ve 420 çalışana sahip Barilla Türkiye'nin, Ortadoğu ve Afrika bölgesinin idari merkezi olarak 34 ülkeden sorumlu olduğunu kaydeden Karababa, bu ülkeler için İtalya’dan yapılan tedariklerin yakın zamanda Türkiye'den gerçekleştirileceğini, bunun Türkiye'nin ihracatına da olumlu katkıda bulunacağının altını çizdi.
Karababa, şirketin kurucusu Pietro Barilla'nın, “Çocuklarımıza yedirmeyeceğimiz hiçbir şeyi üretmeyeceğiz” sözünü temel alan Barilla’nın hiçbir ürününde koruyucu madde kullanmadığını, bunun da ürünlerin raf ömürlerini azaltması dolayısıyla maliyetleri artırdığını söyledi.
Türkiye’de bir ilk
Makarnaları, sosları ve gevrek ekmek ürünleriyle Türkiye'de bulunan Barilla'nın önümüzdeki dönemde tüm portföyünü tüketicilere sunmayı hedeflediklerini kaydeden Karababa, Barilla'nın Piccolini markasıyla yüzde 25 sebze püresi içeren makarnayı piyasaya sunduğunu, bunun Türkiye'de bir ilk olduğunu dile getirdi. Hedeflerinin makarna pazarını yeni markalarıyla daha da büyütmek olduğunu belirten Karababa, Piccolini ile 5 yıl içinde 50 milyon dolarlık bir pazar yaratmayı öngördüklerini bildirdi.
Beslenme ve diyet uzmanı Dr. Yasemin Bradley de yaptığı sunumda, makarnanın günlük dengeli beslenme ihtiyaçları düşünüldüğünde önemli bir gıda maddesi olduğunun altını çizdi. Çocukların çoğunun sebze yemek konusunda çok istekli olmadığını, ancak sağlıklı büyüyebilmeleri için sebze tüketmeleri gerektiğini vurgulayan Bradley, Piccolini'nin makarna ve taze sebzeleri bir araya getirerek bu soruna sağlıklı bir çözüm getirdiğini ifade etti.
Barilla 50 milyon dolarlık pazar hedefliyor
Barilla içeriğinde yüzde 25 taze sebze püresi bulunan yeni makarna markası Piccolini ile 5 yılda 50 milyon dolarlık pazar hedefliyor.

YORUM EKLE
1
Çocuklar yeni Büyümix’i çok sevecek
2
Sahneden sofraya Cezz Zeytinyağları
3
Doğadan esinlenen tasarımlar
4
Enflasyondaki artış beklentilerin altında kaldı
5
Filizler Köftecisi’nden çam fidanı
6
Online Tatlı Sipariş sitesi 1 yaşında
7
Holiday Inn’de Masal Gibi Düğünler
8
Map Ambalaj’da somonun ömrü uzadı
9
MC Donald’s’ın patatesi Konya’dan
10
EFSA’dan ISOMALT’a olumlu görüş geldi
SON DAKİKA HABERLERİ
ANKETTüm Anketler
NAMAZ VAKİTLERİ

İMSAK
06:49

GÜNEŞ
08:21

ÖĞLE
13:10

İKİNDİ
15:29

AKŞAM
17:49

YATSI
19:16
SIRADAKİ HABER