Sütler etler bozulmasın diye ne yapılabilir?

8-11 Mayıs’ta, Hollanda’nın başkenti Amsterdam, temizlik ve hijyen sektörünün en büyük fuarı ISSA/Interclean’e ev sahipliği yaptı.

Sütler etler bozulmasın diye ne yapılabilir?

8-11 Mayıs’ta, Hollanda’nın başkenti Amsterdam, temizlik ve hijyen sektörünün en büyük fuarı ISSA/Interclean’e ev sahipliği yaptı. Fuarda ayrıca perakende, yiyecek, içecek endüstrisi, bina bakımı ve konaklama sektöründen firmaların katıldığı bir Risk Yönetimi Zirvesi düzenlendi. Coca-Cola, McDonald’s, Metro gibi dev şirketlerin yöneticileri insan sağlığını tehdit edecek alanlarda, risklerin nasıl ortadan kaldırılabileceği konusuna odaklandılar. Zirve öncesinde, temizlik ürünleri, gıda güvenliği, tesis hijyeni ve ürün korunması alanlarında çözümler sunan Sealed Air’in Başkan ve CEO’su William Hickey’le görüştüm. Hickey’nin verdiği bilgiye göre, gıdaların büyük bir bölümü üretim, ambalajlama ve mağazalardaki saklama süreçlerinde gerekli hijyenik koşullar sağlanmadığı için bozuluyor. Yaşadığımız bozuk süt sorununda, olduğu gibi, gıda zincirindeki herhangi bir zayıf halka geniş kitlelere zarar verebiliyor.

Gıdanın üçte biri çöpe
Sealed Air’in Başkanı William Hickey’nin verdiği bilgiye göre, dünyada üretilen gıdanın yüzde 33’ü çöpe gidiyor. Ürünlerin satış noktalarında doğru biçimde saklanması çok önemli. Marketlerdeki ürünler doğru ısı kontrolü olmadığı için bozulyor. Yanlış paketleme raf ömrünü kısaltıyor. Bozulan gıdalar, insan sağlığı için tehdit oluşturuyor. Süreçlerin doğru yönetimiyle bu ziyanı yarıya indirmek mümkün. William Hickey, üretilen gıdayla dünyadaki toplam nüfusun doyabileceğini, ancak bunun için öncelikle israfın engellenmesi gerektiğini belirtiyor.

‘Çimenden bardağa sağlık’
ISSA/Interclean’de düzenlenen“Risk Yönetimi Zirvesi’nde, Avrupa’nın en büyük tarım kooperatifi FrieslandCampina’nın Kalite ve Kriz Yönetimininden Sorumlu Direktörü Suzan Horst de bir sunum yaptı. 1879’da, Dünyanın ilk süt ürünleri kooperatifi olarak kurulan FrieslandCampina, bugün Almanya, Belçika ve Hollanda’daki 19,484 çalışanı ve 14,829 çiftçi üyeleriyle 25 ülkede satış yapıyor. Yıllık cirosu 9.6 milyar euro. Horst’un verdiği bilgiye göre, FrieslandCampina, gıda zincirinin tüm halkalarını doğru yönetmek için hiç bir işi şansa bırakmıyor. “Çimenden bardağa sağlık” ilkesi çerçevesinde, sürekli kaliteye yatırım yapıyor. Kuruluş, her sürece en iyi ürünü seçerek başlıyor. Kalite standartlarından asla taviz vermiyor. Çiftçiler için eğitim programları düzenliyor. Bünyesindeki kuruluşların yöneticileri, birbirleriyle fikir alışverişi yapıyor ve deneyimlerini paylaşıyorlar. Böylece birlikten kuvvet doğuyor.

Akıllı makineler el yıkamayanı uyaracak
ISSA/Interclean’de Sealed Air İş Birimi Diversey’nin Kurumsal Satış Baskanı Pedro Chidichimo’dan hijyen sorunları hakkında bilgi aldım. Chidichimo, insanlarda davranış değişikliği yaratmanın zorluğundan söz etti. Sealed Air, bu soruna çözüm bulmak için, Görsel Tanımlama Teknolojisi (Visual Identification Technology) adını verdikleri bir program geliştirmiş. Bu yeni teknoloji, iş yerlerindeki kameraları personelin yapması gereken temel hareketleri kontrol edecek bir biçimde programlıyor. Akıllı kameralar, kendilerine verilen kalıplardan yola çıkarak, insanların hareketlerini izliyor ve yanlışları tespit ediyor. Örneğin, el yıkamak için 20-30 saniyelik bir süre gerekiyor. Sistem, bu süre tamamlanmadan mekanı terk edenleri hemen bir alarm sesiyle uyarıyor. Aynı şekilde, hastanelerdeki röntgen bölümlerinde koruyucu gözlüğünü takmayı unutanları yüz tanıma yöntemiyle tespit ederek, onlara gerekli hatırlatmaları yapıyır. Bu sistem henüz deneme aşamasında. Üç aydır, ABD’de üç, Polonya’da bir hastanede uygulanıyor.

Mikroplardan kurtulun
Sağlık sektörünün en önemli sorunlarından birisi, hastane enfeksiyonları. Çoğu kez, mikroplar hastanelerdeki sağlık personeli, doktorlar ve hemşireler aracılığıyla yayılıyor. Sealed Air’in iş birimi Diversey’nin araştırmalarına göre, bilgisayar klavyeleri bile mikropların yayılmasına zemin hazırlıyor. Bu yüzden kuruluş, “Tüm Dünyada Temiz Eller” projesi ile çocuklara el yıkama alışkanlığını kazandırmaya yönelik bir çok etkinlik yapıyor.

Temizlik ve ambalaj devlerinin işbirliği
Dünya çapında, Wal-Mart, Carrefour, Target, Cargill, Tyson, Coca-Cola, Heineken, Pepsi gibi dev şirketlere hizmet sunan Sealed Air, bu kuruluşlarla birlikte ısı kontrolü, paketlerin raflarda saklanma koşulları gibi ayrıntılar üzerinde birlikte çalışıyor. 69 ülkede faaliyette bulunan, 2011’de 8 milyar dolar ciro elde eden Sealed Air, geçen yıl Dünyanın en önemli temizlik çözümleri sağlayıcısı Diversey’i 4 milyar dolara bünyesine kattı. Gıda güvenliği, tesis hijyeni ve ürün korunması alanlarında komple çözümler sunan Sealed Air’in, 4bin 400 markası ve 26bin500 çalışanı var.
Milliyet

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52