Türkiye süt sektörü oldukça çekici

Yabancı sermayenin tartışıldığı günümüzde EBRD'den önemli bir açıklama geldi. Banka, Türkiye süt endüstrisinin oldukça çekici bir girişim fırsatı sunduğunu açıkladı.

Türkiye süt sektörü oldukça çekici

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası EBRD, Türkiye’nin genç nüfusu ve açık ürünlerden ambalajlı ürünlere yönelim nedeniyle Türkiye süt endüstrisinin ‘oldukça çekici’ bir girişim fırsatı sunduğunu açıkladı.

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası ve Dubaili fon Abraaj Grup, 21 Ocak’ta Türkiye’de süt ve süt ürünleri üreticisi Yörsan’ın çoğunluk hissesini ortak olarak satın alma konusunda anlaşmaya vardıklarını açıkladılar.

EBRD yöneticilerinden Tamara Tosic, Yörsan’a yatırım yapmalarının gerekçelerini, “Türk süt sektörünü oldukça cazip buluyoruz. Türkiye, genç nüfusu ve artan net geliri ile çok cazip makro temellere sahip. Ayrıca açık ürünlerden ambalajlı ürünlere geçişi destekleyecek organize perakende sektörünün büyümesi söz konusu. Ve son olarak sağlıklı gıdalara talep artıyor.” sözleriyle açıkladı.

Günlük süt, peynir, tereyağı, yoğurt ve ayran gibi çok çeşitli süt ve süt ürünlerinin üretimi ve pazarlamasını gerçekleştiren Yörsan’ın güçlü markaları bulunduğu belirten Tosic, “Peynir, ayran ve yoğurt gibi katma değeri yüksek süt ürünleri alanında lider konumundalar. Güçlü bir marka oluşturmuşlar ve biz de Abraaj Grubu ile birlikte şirketin daha da büyümesi için birlikte çalışmayı dört gözle bekliyoruz.” dedi. 

Abraaj Grubu’ndan Omed Syed de, “Yörsan, Türk süt sektöründe köklü ve önemli bir marka konumunda. Şirketin süt ürünleri sektöründe hızlı bir şekilde pazar lideri olma potansiyeli olduğuna inanıyoruz. Abraaj’ın özgün değer yaratma odaklı çalışmaları, dünya çapında süt ürünleri endüstrisindeki deneyimleri ile şirketin güçlü yönetimi ile birlikte Yörsan’ın oldukça başarılı bir Türk süt ürünleri işletmesinden dünya çapında bir oyuncuya dönüşümü hedefimizin gerçekleşeceğine inanıyoruz.” diye konuştu.

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası ve Abraaj Grubu; şirketin ürün portföyünü genişleterek satışları arttırmayı, Türkiye ve diğer ülkelerde dağıtım kanallarını geliştirerek şirketin büyümesini sağlamayı planlıyor.

Açıklamada, mevcut değeri 3.6 milyar dolar (2.7 milyar avro) olan Türkiye süt endüstrisinin 2012 ve 2017 yılları arasında ortalama büyüme oranının %8.6 civarında olacağı tahminine de yer verildi.

Güncelleme Tarihi: 29 Ocak 2014, 13:50

Selami Türkoğlu

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52