Rize çayı için markalaşma çalışması

Rize Ticaret Borsası (RTB) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Erdoğan, Rize çaycılığının önümüzdeki yıllarda, geçmiş yıllardaki değerini bulacağına inandığını söyledi.

Rize çayı için markalaşma çalışması
Erdoğan, 16 Ekim'de başlayan Türk Çayının Markalaştırılması ve Uluslararası Tanıtımı Çalıştayı ile ilgili gazetecilere yaptığı açıklamada, kentte bir süre önce iki bakan ile 20 civarında bakanlık görevlisinin katılımıyla düzenlenen Çayın Sorunları Toplantısında 15 maddelik eylem planı belirlendiğini ifade etti. Bu maddelerden birisinin Türk çayının dünyaya tanıtılması olduğunu ve bu kapsamda çalıştay düzenlediklerini anlatan Erdoğan, yapılan çalıştayda 5 ana madde üzerinde durulduğunu, bunların eğitim ve ARGE, organizasyon, tarımsal üretim ve işleme teknolojisi, pazarlama ve yasal düzenlemeler olduğunu kaydetti.

Yaşlı çay bahçelerinin sökülerek yeni çay bahçeleri oluşturulması, çay ihracatının desteklenmesi konularına önem verilmesi gerektiğini vurgulayan Erdoğan, ''Kaliteye dayalı bir üretim sistemi uygulanmalıdır. Kaliteli çay üreten üreticinin desteğe ihtiyacı var. En kötü ürün ile en iyi ürün aynı fiyata alınıp satılmaktadır. Bu da sorunlara neden olmaktadır. Bu çalışma sonucunda ortaya çıkacak kapsamlı yol haritası ile bu gibi sorunlara çözüm bulunacağına inanıyorum'' dedi.

Erdoğan, yapılan çalışmanın çok önemli olduğunu belirterek, ''Rize çaycılığının önümüzdeki yıllarda, geçmiş yıllardaki değerini bulacağına inanıyorum. Bu çalışma diğer tarım ürünlerine de örnek olacak nitelikte bir çalışma oldu'' diye konuştu.

Çalıştayı düzenleyen kurumlardan Rize Dernekler Federasyonu Başkanı Süleyman Basa ise, RTB'nin 2023'de 50 bin ton çay ihraç hedefinin, çalıştayın temelini oluşturduğunu ifade ederek, ''Çalıştayda 80 kişilik çalışma grubu ile beyin fırtınası yapıldı. 35 bildiri sunuldu. 2025 yılına hazırlanırken yurt dışında tanıtım için yapılabilecek çalışmalar, markalaşma konusunda yapılabilecekler gibi konularda fikir alışverişinde bulunuldu. ÇAYKUR, RTB, özel sektör, Gıda Tarım ve Hayvancılık ile Kültür ve Turizm Bakanlığı görevlilerinin katıldığı toplantılarda özellikle markalaşma üzerinde duruldu'' dedi.

Çalıştayda Türk çayının yurt dışına tanıtılabilmesi için yapılabileceklerini yol haritasının çıkartılmaya çalışıldığını anlatan Basa, çalıştay ile Türk çayının eylem planının oluşturulacağını kaydetti.

Çalıştaya katılan Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Feramuz Özdemir, çayın dünyada sudan sonra en fazla tüketilen içecek olduğu gerçeğine dikkati çekerek, ''25 yıldır çay ile ilgili araştırmalar yapıyorum. Türkiye'nin 2023 vizyonu ortaya konuldu. Bu çok önemli. Bu kapsamda Türk çaycılığının da Cumhuriyetin 100. yılında dünyada tanınır bir marka haline getirilmesi önem taşıyor'' diye konuştu.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52