Gıdaya yatırım yapan kazanacak

Gelişmekte olan ülkelerde gıda üretimi yatırımının gıda firmalarına trilyonlarca dolar getirisi olacağı belirtildi.

Gıdaya yatırım yapan kazanacak
Economist, üreticilerin trilyonlarca dolar değerindeki gelişmekte olan pazarlardan yararlanma fırsatını kaçırmamak için bu pazarlardaki üretim tesislerine yatırım yapmaları gerektiğinin altını çizdi.

Gelişmekte olan ülkelerde gıda üretimi yatırımının gıda firmalarına trilyonlarca dolar getirisi olacağı belirtildi.

Economist’in tahminlerine göre BRIC ülkeleri olarak adlandırılan Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin, 2022 yılına kadar dünyanın en büyük altı perakende pazarının dördü haline gelecek.

Tek başına Çin perakende pazarının 2022 yılına kadar 8,3 trilyon dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Bu rakam dünya toplam perakende satışlarının yaklaşık dörtte birine ve 4,5 trilyon dolar olan ABD satışlarının iki katına eşdeğer.

Economist’in perakende ve tüketici ürünleri analisti Jon Copestake şunları söyledi: “Bu dört ülke perakende pazarına hakim olacak. Çin 2022 yılında dünya pazarının üçte birini oluşturacak.Üreticiler bu ülkelerdeki uzmanlar ile ortaklıklar kurması durumunda, potansiyel olarak bu denizaşırı pazarlardan çok para kazanabilecekler.”

Copestake perakendecilerin ürünleri yerel tedarikçilerden alma tercihi nedeniyle üreticilerin, bu pazarlara büyük miktarlarda ihracat yapamayacaklarını öngörüyor. Bu nedenle de üreticilerin Unilever, Nestle ve Danone gibi büyük oyuncuların yaptıkları gibi bu pazarlarda üretim yatırımı yapmalarının şart olduğunu dile getiriyor.

İlk etapta, üreticilerin gelişmekte olan bu pazarlarda konumlanabilmek için yerel şirketlerle ortaklıklar kurması gerektiğini belirterek “perakendeciler satacağı ürünler için tercihlerini ülkelerinde üretilen ürünlerden yana kullanıyor. Dolayısıyla bu pazarlardan yararlanmanın tek yolu şirket birleşmeleri ve devralmalar şeklinde olacaktır” diyor.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52