Özel etiketli gıda satışında büyük artış

ABD'de özel etiketli gıda ve içecek ürünlerinin satışının 2011’de 98 milyar dolara ulaştığını gösterdi.

Özel etiketli gıda satışında büyük artış
Pazar araştırmaları firması Packaged Facts’in raporu ABD'de özel etiketli gıda ve içecek ürünlerinin satışının 2011’de 98 milyar dolara ulaştığını gösterdi. Toplam perakende gıda ve içecek satışlarının %17,6’sını oluşturan bu kategorideki satışlar önceki yıla göre %6 oranında artış gösterdi.

FoodNavigator-USA’a yaptığı açıklamada, mağazaların kendi markaları olan ürünlerin kalitesiyle ilgili endişelerin geride kaldığını vurgulayan Packaged Facts araştırma direktörü David Sprinkle çoğunluğu yüksek kalitede, farklılaşmış markalar olan yeni nesil özel etiketli ürünlerin zor zamanlarda tüketicilerin bütçelerine destek olduğunu belirtti. Son verilerin ekonomik krizden sonra da bu ürünlerin yükselişine devam ettiğini gösterdiğini söyledi. "Mağaza markası ürünlerin gerçek kalitesinin tüketicilerin algılarını değiştirecek şekilde arttığını düşünüyorum” diye ekledi.

Ulusal Kredi Danışmanlık Kurumu’nun (NFCC) 2011’deki anketinde katılımcıların %71’inin alışveriş yaparken iki üç kuruşun hesabını yapmaktan bıktıklarını ama son yıllarda yaşadıkları ekonomik sıkıntıları unutmadıkları için yine de tutumlu davranmaya devam ettiklerini belirttiklerini söyleyen Sprinkle, bu durumun özel etiketli ürünlerin kalite açısından itibar oluşturmalarına uygun zemini hazırladığını ifade etti. Premium özel etiketli ürünlerin sıradan markalı ürünler için rekabeti büyük ölçüde zorlaştırdığını belirtti.

“Market zincirlerinin piyasada yerlerini tanımlamak için kullandıkları özel etiketli ürünlerin perakendecilere sunduğu kâr marjı avantajı ve tüketici talebindeki artış bu kategorinin büyümeye devam edeceğini gösteriyor” diyen Sprinkle bu kategorideki ürün çeşitliliğinin de artacağını vurguladı.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52