Duyarlılık ve hoşgörüde Avrupa ikincisiyiz

Milka, Avrupa çapında 8.300 kişinin katılımıyla yaptığı bir araştırmayla Avrupa’nın duyarlılık endeksini çıkardı.

Duyarlılık ve hoşgörüde Avrupa ikincisiyiz
“Var mısın kalpleri yumuşatmaya?” sloganıyla Avrupa çapında duyarlılık kampanyası başlatan Milka için Global araştırma şirketi Strategy One Research tarafından 17 Avrupa ülkesinde toplam 8.300 katılımcı üzerinde yapılan araştırmayla çıkarılan Avrupa Duyarlılık Endeksi’nin ilk sırasında yer alan Macaristan’ı ikinci sırada Türkiye takip ediyor. Türk katılımcıların yarısından fazlasının kendilerini tamamen hoşgörü ve iyi niyet sahibi olarak tanımladığı araştırmanın sonuçlarına göre duyarsızlık ve hoşgörüsüzlüğün en önemli nedeni, aşırı stres ve meşguliyet. “Gün içinde anlayışlı davranmanız gereken bir durumda ne sıklıkla anlayış gösterebilirsiniz?”, “Gün içinde hoşgörüyü elden bırakmanıza neden olan durumlar nelerdir?” gibi sorulara yanıt aranan araştırmayla ülkelerin duyarlılık endeksi çıkartılırken, giderek daha da olumsuzlaşan hayat koşullarının insan ilişkilerine olan etkileri de ölçüldü.

Avrupa Duyarlılık Endeksi’nin oluşturulması için yapılan araştırmanın sonuçları Türkiye’deki duyarlılık ve hoşgörünün Avrupa ortalamasının üzerinde olduğunu gösteriyor. “Davranışlarınızda ne kadar sıklıkla hoşgörüye yer verirsiniz?” sorusuna verilen “Günde birkaç kez” yanıtının Avrupa ortalaması %43 olarak belirlenirken Türkiye’de bu oran %56’ya çıkıyor. “Genel olarak nazik ve duyarlı bir insan mısınız?” sorusuna “Evet, Kesinlikle” diyenler Avrupa’nın %31’ini oluşturuyor. Türkiye’de aynı yanıtın oranı %52’yi buluyor. Yani Türk insanının yarıdan fazlası kendisini yumuşak kalpli ve duyarlı buluyor.

Avrupa Duyarlılık Endeksi için yapılan araştırmanın ilginç sorularından biri de “Ülkenizdeki insanların birbirlerine daha nazik ve duyarlı davranması halinde, ülkenizin daha yaşanılabilir bir yer olacağını düşünüyor musunuz?” sorusu. Avrupalıların verdiği olumlu yanıtın oranı %43. Türkler’in %65’i ise insanların daha nazik ve duyarlı olması halinde ülkenin daha yaşanılabilir bir yer haline geleceği fikrinde.

Gündelik hayatın getirdiği sorumluluk, meşguliyet ve stresin, hoşgörülü toplumlarda bile duyarlılığa engel olabileceği sonucunu ortaya koyan Avrupa Duyarlılık Endeksi, Avrupa’nın en büyük sorunlarından birinin stres olduğunu da ortaya koymuş oldu. Aşırı stres nedeniyle hoşgörü ve duyarlılığı elden bırakanların Avrupa’daki oranı %39 olarak belirlenirken, Türkiye’deki oran da %41 ile Avrupa ortalamasına çok yakın bir değerde. Zaman yetersizliği ve aşırı yoğunluk da sevdiklerimize ve çevremize karşı nazik ve duyarlı davranmanın önündeki ikinci en büyük engel (Türkiye %32, Avrupa %20) olarak beliriyor.

Stresin Avrupalılar üzerinde yadsınamaz bir etkisi olduğunu belirten Kraft Türkiye Pazarlama ve Strateji Direktörü Bahar Uçanlar, şunları söyledi:

“Milka olarak yaptığımız her iş, özünde duyarlılık ve hoşgörü ilkelerini barındırıyor. Dünyayı daha yaşanılabilir kılmak için her bireyin ilk adımda ailesine ve arkadaş çevresine daha sıcak ve hoşgörülü davranmaları gerektiğini savunuyoruz. Hoşgörü ve duyarlılığın ülkelere göre dağılımını ortaya koymak için yaptığımız bu araştırmada, Avrupa ülkelerinde her zaman gündeme gelen zorlu ve stresli yaşam tarzının toplumları duyarlılık ve hoşgörüden uzaklaştıran en temel sorunlardan biri olduğunu da görmüş olduk.”

Milka Avrupa Duyarlılık Endeksi Ülkeler Sıralaması:

1. Macaristan %58

2. Türkiye %56

3. Portekiz %53

4. Ukrayna %52

5. Litvanya %50

6. İspanya %48

7. Rusya %45

8. İtalya %43

9. Bulgaristan %40

10. Polonya & Romanya %39

12. Avusturya & Belçika %38

14. Almanya %37

15. Fransa %33

16. Hollanda %31

17. Çek Cumhuriyeti %28

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52