Çay ve içecek zirvesi gün sayıyor

İstanbul Kongre Merkezi 10-12 Nisan’da Türkiye’de ilk kez düzenlenen iki önemli fuara ev sahipliği yapacak.

Çay ve içecek zirvesi gün sayıyor
GIDAVİTRİNİ - Trio İstanbul tarafından eş zamanlı gerçekleştirilecek Global Tea Expo ve Beverage İstanbul fuarları, çay ve içecek sektörü temsilcilerini bir araya getirecek. Global Tea Expo kapsamındaki Çay Forumu ise dünya çay üretiminde ilk sıralarda yer alan Çin, Kenya, Sri Lanka gibi ülkelerden delegeleri ve International Tea Committee (Uluslararası Çay Komitesi) yetkililerini ağırlayacak.

Bugüne kadar 47 farklı ülkede, 17 farklı sektörde 1000’den fazla uluslararası fuar organize eden ve Türkiye’den firma katılımları gerçekleştiren Trio İstanbul Fuar Yapım A.Ş, bugüne kadar edindiği tecrübe ve bilgi birikimiyle Türkiye’de butik fuarcılığa yeni bir boyut kazandırıyor. 2012 yılının Kasım ayında Türkiye’nin ve yakın coğrafyasının alanındaki ilk ve tek etkinliği IDME-Uluslararası Afet Yönetimi Fuarı ve Konferansı’nı düzenleyen Trio İstanbul,  2014 projeksiyonunda devam eden projelerine yine ilk kez düzenlenecek iki yeni fuar ekliyor. Global Tea Expo/Forum (Uluslararası Çay Fuarı / Forumu) ve Beverage İstanbul (Uluslararası İçecek Fuarı), 10-12 Nisan 2014 tarihinde İstanbul Kongre Merkezi’nde farklı hollerde eş zamanlı olarak düzenlenecek.   

Türk çayının markalaşmasına katkı amaçlanıyor
200 bin üreticisi ve 300 işletme tesisi ile dünyanın en büyük 5. çay üreticisi olan Türkiye, tüketim büyüklüğünde de dünyada ilk sırada yer alıyor. Yapılan araştırmalara göre Türkiye’de nüfusun yüzde 96’sı her gün çay tüketiyor. Üretim ve tüketimde büyük bir potansiyele sahip Türk çayının markalaşmasına katkı sağlamak amacıyla ilk kez düzenlenen Global Tea Expo, global ve yerel sektörün en büyük üreticilerini buluşturacak. Fuarın açılışını Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, Ulusal Çay Konseyi Başkanı İmdat Sütlüoğlu, Rize Ticaret Odası Başkanı Mehmet Erdoğan, Trio İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Cingöz ve International Tea Committee’den Manuja Peiris birlikte yapacak.
Uluslararası isimler Çay Forumunda buluşacak
Gümrük ve Ambalaj, çay aksesuarları ve çay işleme ekipmanları gibi çay teknolojileri alanında faaliyet gösteren firmaların da yer alacağı Global Tea Expo fuarında, 11-12 Nisan tarihlerinde Uluslararası Çay Forumu düzenlenecek. Ana teması “Küresel Trendler Yerel Tecrübeler Işığında Markalaşma: Bir Dünya Markası Olarak Türk Çayı” olan forumdu, dünya çay üretiminde ilk sıralarda yer alan Çin, Hindistan, Sri Lanka gibi ülkelerden delegeler ve dünyanın en büyük çay ithalatçı kurumu “International Tea Importers” da yer alacak. 

İki gün sürecek Global Tea Forum’unda Medya Danışma Kurulu Başkanı Celal TOPRAK , Abdurrahman Yıldırım, Günseli Özen Ocakoğlu, Ali Çağatay, Şeref Oğuz ve Rize Valisi Nurullah Çakır, Rize Ticaret Odası Başkanı Mehmet Erdoğan, Koleksiyon Yönetim Kurulu Başkanı ve Baş Mimar Faruk Malhan, Marka Yönetimi Derneği Başkanı Uğur Ünal ve Ali Saydam da konuşmacılar arasında yer alıyor.  
Beverage İstanbul
Dinamikleri, mevsimsel karşılıkları, alışkanlıkları tüketim biçimleri ve kültürü itibariyle ekonomide önemli bir paya sahip olan alkolsüz içecek sektörünün bağımsız organizasyonlarla hak ettiği yeri bulması amacıyla ilk kez düzenlenen Beverage İstanbul, Türkiye ve birçok ülkeden meyve suyu, maden suyu ve alkolsüz içecek üreticilerini ve markalarını buluşturacak. 
Fuarda ayrıca ambalaj makinaları, soğutma ve havalandırma sistemleri gibi içecek teknolojileri alanında faaliyet gösteren firmaları bir araya getirecek. Avrupa İşletmeler Ağı tarafında desteklenen Beverage İstanbul, Tesco, Magnit, EDEKA gibi dünyanın en önemli market zincirlerini de hem ziyaretçi hem konuşmacı olarak ağırlayacak.
Konferansın ana teması gençliğin içecek endüstrisindeki rolü
Beverage İstanbul kapsamında gerçekleşecek konferansın ana temasını ise “ İçecek Endüstrisinde Sürdürülebilirlik: Gençliğin Rolü” başlığı oluşturuyor. Konferansta;
• Marka Konumlandırma Stratejileri:  Gençliğin Marka Konumlamadaki Rolü 
• Marka Değerliliği ve Markalar Arası Rekabet 
• Ambalajın Markaya Etkisi 
• Gençlik Odaklı Pazarlama Stratejileri 
• İçecek Endüstrisinde Gençlik ve Teknoloji 
   - Dijital Yaratıcılık’ta Gençlik Temelli İçecek Tanıtımları
   - Sosyal Medya ve İçecek Endüstrisi’nde  “Genç Müşteri” 
• Raf Yönetimi ve Merchandising 
• Satışları Arttırmanın Sihirli Yöntemi: Tanzim ve Teşhir, konu başlıkları, sektörün önemli temsilcileri tarafından değerlendirilecek.

Güncelleme Tarihi: 29 Mart 2014, 12:49

Selami Türkoğlu

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52