Hakkını arayan tüketici sayısında artış var

Samsun Ticaret İl Müdürü Mustafa Kocaman, ayıplı mal veya hizmet satın alıp hakkını aramak için tüketici hakem heyetlerine başvuran tüketici sayısının her geçen yıl arttığı söyledi.

Hakkını arayan tüketici sayısında artış var

Samsun Ticaret İl Müdürü Mustafa Kocaman, ayıplı mal veya hizmet satın alıp hakkını aramak için tüketici hakem heyetlerine başvuran tüketici sayısının her geçen yıl arttığı söyledi. Kocaman, Ticaret İl Müdürlüğü bünyesinde bulunan Tüketici Hakem Heyeti'ne 2012 yılında yapılan başvuru sayısının 2011'e göre yüzde 80 daha fazla olduğuna dikkat çekti.

Samsun Ticaret İl Müdürü Mustafa Kocaman 2012 yılında, fiyatı 3 bin 110 liranın üzerinde mal ve hizmetle ilgili şikayetlerin değerlendirildiği Ticaret İl Müdürlüğü'ne bağlı Tüketici Hakem Heyeti'ne 9 bin 157 başvuru yapıldığını söyledi. Başvurulardan 5 bin 595'inin tüketici lehine bin 654'ünün ise aleyhine sonuçlandığını dile getiren Kocaman, bin 908 başvurunun ise değerlendirmesinin hala devam ettiğini belirtti. 2011 yılına oranla 2012 yılında Tüketici Hakem Heyeti'ne gelen başvuru sayısında yüzde 80 artış yaşandığına dikkat çeken Kocaman, "Tüketicilerimiz her geçen gün haklarını daha çok öğreniyorlar. Bilinçli tüketici sayısı sürekli artıyor. Artık insanlar ayıplı bir mal veya hizmet satın aldıklarında ne yapmaları gerektiğini biliyor ve haklarını arıyor. Bu durumu hakem heyetine yapılan başvuru sayısındaki artışı da net bir şekilde gösteriyor" diye konuştu.

Kaymakamlıklara bağlı bulunan tüketici hakem heyetlerinin fiyatı 3 bin 110 liranın altında olan mal veya hizmetlerle ilgili dosyalara baktığını belirten Kocaman, "Bin 191 TL'ye kadar olan verilen kararlar bağlayıcı hüküm teşkil ediyor. Bunun üzerindeki meblağlardaki mal veya hizmet için alınan karalarda bağlayıcılık yok. Taraflar, tüketici mahkemelerine başvurabilirler" dedi.

TÜKETİCİNİN 4 SEÇENEĞİ VAR
Tüketicilerin en büyük hatayı fatura, sözleşme gibi ürünle ilgili evrakı saklamayarak yaptıklarını dile getiren Kocaman, "Vatandaşlarımız evrakı saklamadıkları için mağduriyetlerini belgelendirmeleri de güç oluyor. Özellikle buna çok dikkat etmeleri gerekiyor. Bunun dışında bir üründe ayıp tespit ettiklerinde aldıkları işyerine 30 gün içinde gidip ürünün değiştirilmesini, parasının iade edilmesini, tamir edilmesini veya ayıp oranında fiyat indirimi yapılmasını isteyebilirler. Bu 4 haktan birini seçmekte tüketici özgür. Bunu belirlemek ürünü satan kişi veya işyerinin kararı değil. Tüketici hangisini isterse o hakkını kullanır. Genelde vatandaşlarımız bunu bilmedikleri için sıkıntı yaşıyorlar" diye konuştu.
haberler.com

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52