Ülker Golf yatırımlarını sürdürüyor

Yıldız Holding’in grup şirketlerinden olan Natura Gıda’ya bağlı olarak dondurma sektöründeki faaliyetlerini yürüten Ülker Golf, önümüzdeki beş yıl içinde 200 milyon doları bulacak yatırımlarıyla pazardaki konumunu güçlendirmek istiyor.

Ülker Golf yatırımlarını sürdürüyor
Firma bir yandan Bursa’da bulunan fabrikasında kapasite artırımına giderken, bir yandan da faaliyet gösterdiği dış pazarlarda fabrika, şirket kurma ve işbirliği anlaşmalarıyla büyümesini devam ettirmeyi hedefliyor.

Ülker Golf Genel Müdürü Hasan Tulgar, Türkiye dondurma sektöründe sekiz yıldır var olan firmalarının ortaya koyduğu performans ve tüketici beğenisi sayesinde kurulduğu günden beri aralıksız yatırım yaptığını belirterek, önümüzdeki beş yıl içinde de yeni projelerin hayata geçirileceğini söyledi. Ülker Golf olarak 2003 yılından beri dondurma sektörüne 125 milyon dolar tutarında yatırım yaptıklarını anımsatan Tulgar, beş yıllık süreçte ise sektöre 200 milyon doları yatıracaklarını kaydetti.

Sözü edilen yatırımların ilk etabı için çalışmalara başladıklarına açıklayan Tulgar, “Bursa’daki üretim tesisimizin kapasitesini yüzde 50, soğuk hava depolama kapasitesiniyse yüzde 100 oranında artıracak olan yeni üretim hatları ve soğuk hava deposu yatırımlarının önemli bir bölümünü tamamladık” dedi.

Suriye’de fabrika, Ürdün’de satış şirketi

Ülker Golf olarak uluslararası dondurma pazarının sayılı markaları arasında yer alma hedefiyle belirledikleri stratejileri sırası ile hayata geçirdiklerini anlatan Tulgar, bu amaçla yurtdışı pazarlara yönelik olarak yatırım yaptıklarına da dikkat çekti.

Tulgar, “2009 yılında Suriye’de yüzde 51 hissesini satın aldığımız Golf Muller ile bu pazarda, iki yıl içinde, yüzde 50’lik payla liderliği ele geçirdik. Bu ülkede yatırımını tamamlamakta olduğumuz yeni fabrikamızı önümüzdeki günlerde devreye alacağız. Yine bu yıl içinde faaliyete geçirdiğimiz satış şirketimiz ile Ürdün pazarında üç yıl içinde pazarın lideri olmayı hedefliyoruz” diye konuştu. Bu ülkelere ilave önümüzdeki günlerde Suudi Arabistan’da kurulacak bir dondurma şirketi ile teknik destek ve marka lisans anlaşması imzalayacaklarına değinen Tulgar, ihracat noktasında yeni pazar arayışlarının bulunduğunu bildirdi.

Hem iç hem de dış pazara yönelik olarak yapılan bu yatırımların kurumsallaşma konusunda yeni düzenlemeleri gündeme getirdiğini aktaran Tulgar, “Bundan sonraki büyümemizi ve kurumsallaşma çalışmalarımızı daha da hızlandırabilmek için, bağımsız girişim sermayesi şirketi olan Turkven Private Equity ve Standard Ünlü Private Equity’nin ortaklığı ile kurulan Ice Cream Investment BV ile stratejik ortaklığa gittik” ifadesini kullandı.

Firmalarının yurtdışı satışları hakkında değerlendirmelerdebulunan Tulgar, ilk ihracatına 2006 yılında başlayan Ülker Golf’ün 2010 yılı itibariyle 12 ülkeye doğrudan satış yaptığını kaydetti. 2006-2010 yılları arasını kapsayan dönemde ihracatlarının yüzde 270 oranında artış kaydettiğini dile getiren Tulgar, 2010 yılında 10 milyon dolar olan ihracat cirolarını, bu yıl içinde 12 milyon dolara çıkarmak istediklerini vurguladı.

Fabrikamızın kapasitesini sekiz yılda 10 kat artırdık

Firmalarının 2003 yılında Nestle Schöller’e ait Bursa’daki fabrikayı satın alarak dondurma pazarına girdiğinin anımsatan Tulgar, “10 Milyon litre olarak devraldığımız fabrika üretim kapasitesini sekiz yılda 10 kat artırarak, 100 Milyon litreye çıkardık” şeklinde konuştu. Bugün 50 marka ve 200’ü aşkın ürün çeşidiyle dondurma pazarının önemli aktörleri arasında gösterildiklerini vurgulayan Tulgar, şöyle devam etti:

“Markamız altında ambalajlı porsiyonluk, ev tipi, ve otel-kafe tipi olmak üzere üç ana grup bulunuyor. Ayrıca en sevilen Ülker lezzetleriyle dondurma keyfini birleştirerek, Coco Star, Metro, İçim ve Hobby markalı dondurmaları da tüketicilerle buluşturuyoruz. Ülker Golf olarak pazara yeni lezzetler sunarak ve yenilikler getirerek sektördeki gücümüzü pekiştirerek büyüyoruz. Bu yıl 2010’a göre yüzde 30 büyüme hedefleyerek, ciroda 200 milyon doları yakalamak istiyoruz. Türkiye’nin her bölgesinde 80 binin üzerinde satış noktasıyla bu hedefi ulaşacağımızı düşünüyorum.”

Ramazan ayında hafif tatlılar tercih edilecek

Sektörde öne çıkan ürün grupları hakkında da değerlendirmelerde bulunan Tulgar, 2010 yılıyla birlikte yaz dönemine denk gelen Ramazan ayının da etkisiyle son dönemde hafifliği esas alan ürünlerin tercih edildiğini anlattı.

Türkiye’de dondurmanın, külahta, kornette ve stik olarak tüketilme alışkanlığının yerleştiğini aktaran Tulgar, “Ayrıca son dönemde ev tipi litrelik dondurma tüketimi de düzenli olarak yükseliyor. Bir de Ramazan döneminin 2010 yılında başlamak üzere, yaz dönemine denk gelmesi ve önümüzdeki yıllarda da, bu dönemin yaz mevsimiyle birlikte yaşanacak olması, tüketicileri çok daha hafif ve serin seçeneklere yönelteceği kanaatindeyim. Geçmiş dönemlerdeki Ramazan aylarında tüketici tercihlerini ele aldığımızda sütlü tatlıların öne çıkması bizim tezimi kuvvetlendiriyor” görüşünü kaydetti. Dondurmanın yazın olduğu kadar diğer mevsimlerde de tüketilebileceğinin altını çizen Tulgar, firmalarının ürün gamını pazarla ilgili tespitlere paralel geliştirdiğini vurguladı.

Tulgar, “Ülker Golf, her yaşta, farklı alışveriş alışkanlıklarına sahip tüm kişiler için çok geniş bir portföye sahip. Türkiye’de kişi başı dondurma tüketiminin her geçen sene artmasına paralel olarak, tat, ambalaj ve ürün formatı seçeneklerimizi her yıl ayrıca gözden geçirip, portföyümüze ortalama 25-30 yeni ürün katıyoruz”.

Tüketim soğuk iklimli ülkelerde bile daha fazla

Türkiye’de kişi başına düşen dondurma tüketiminin düşük olmasını eleştiren Tulgar, bu durumu dünyadaki örnekleriyle karşılaştırdı. Tulgar, “Dünyada dondurma tüketiminde Yeni Zelanda ve ABD bir numarada yer alıyor. Kişi başı tüketim bu ülkelerde 25 litre civarında. Soğuk iklimin hâkim olduğu Kuzey Avrupa ülkelerinde bile 20 litreye kadar çıkabiliyor. Bu rakamlarla kıyaslarsak, Türkiye’nin dondurma tüketimi hala çok düşük” diye konuştu.

Ancak tüketimde mevsim etkisinin yavaş yavaş ortadan kalktığını ve ekonomik gelişmişlik paralelinde tüketimin her geçen gün artmaya devam ettiğini sözlerine ekleyen Tulgar, “Son yıllarda dondurma artık tatlı olarak da tüketilmeye başlandı. 2003 yılında yıllık tüketimin içinde yüzde 3 olan sonbahar-kış tüketimi, 2010 yılında %17 seviyelerine yükseldi. Biz Ülker Golf olarak, bu alışkanlığı oturtmak ve dondurmayı 12 ay boyunca tüketilen bir ürün haline getirmek istiyoruz” dedi.

32 yeni ürünü pazara sunduk

Firmalarının bu yıl içinde pazara 30 yeni ürün sunduğunu anlatan Ülker Golf Genel Müdürü Hasan Tulgar, geliştirdikleri ürünlerde tüketici beğenisini kazandıklarına dikkat çekti. Tulgar, yeni ürünlerinin 14 adedini ambalajlı porsiyonluk, sekiz adedini ev tipi ve sekiz adedini de otel-kafe tipi dondurmalar oluştduğunu kaydetti. Tulgar, “Her yaş kategorisine uygun bir ürünü Ülker Golf dondurmalarında bulabilirsiniz. Çocuklar için Tube ve Look, genç yaş kategorisine yönelik olarak Roko, Bravo, Lungo, Fantasia markaları, ev ürünleri kategorisinde ise Royal dondurmaları ve dondurmalı pastaları, Maxima rulo, baton pastalarına ve daha birçok ürünümüze yeni lezzetler ekledik” dedi.

kobiden.com

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52