Korusu, ‘taraftar su konsepti’ ile büyüyecek

Geçen yılı, sektör ortalamasının üzerinde büyüyerek 16 milyon TL’lik ciro ile kapatan Korusu, 2011 yılı sonunda yüzde 10-15 büyüyerek 20 milyon TL’lik ciro elde etmeyi hedefliyor.

Korusu, ‘taraftar su konsepti’ ile büyüyecek


Başta Bursa olmak üzere Güney Marmara’da ve Türkiye’nin diğer büyük illerinde önemli bir pazar payına sahip olan firma, İstanbul pazarında ‘taraftar su konsepti’ ile büyümeyi ve önümüzdeki yıl bu konsepti başta Bursa olmak üzere diğer illere de taşımayı planlıyor. 

Tarihi Hamamlıkızık Köyü’nde 2 bin 500 metrekare kapalı alanda kurulu tesisinde üretimini sürdüren ve 0.5 sertlik derecesine sahip olan Korusu, bardak su hariç, tüm boydaki pet ürünleriyle ve 19 litrelik damacanalarıyla hizmet veriyor. Ara ürün grubu olarak Almanya’ya 3 litrelik pet şişeler de üreten firma, yurtiçi pazarında başta Bursa olmak üzere pek çok büyük ilde önemli pazar payına sahip. Geçtiğimiz yıl sektördeki pek çok oyuncunun satışlarını korumaya çalışırken, Korusu’nun damacanada sektör ortalamasının üzerinde ve yüzde 24 oranında büyüdüğünü belirten Korusu Yönetim Kurulu Üyesi Turgut Topçu, 2011 sonunda ise yüzde 10-15 oranında büyümeyi planladıklarını söyledi. Bayilere verdikleri destek, suyun kalitesi, hizmet anlayışları ve markaya olan güvenin büyümedeki önemli unsurlar arasında yer aldığını dile getiren Topçu, 2010 yılında gerçekleştirdikleri 16 milyon liralık cironun ardından bu yıl 20 milyon liralık ciroya ulaşmayı hedeflediklerini dile getirdi. Başta Bursa olmak üzere Güney Marmara'da, Ankara ve İzmir gibi büyük illerde önemli bir pazar payına sahip olduklarını kaydeden Topçu, "İstanbul pazarında çok büyük bir rekabet söz konusu. Bu nedenle bu pazarda bugüne kadar önemli bir büyüme sağlayamamıştık. Ancak Türkiye'de ilk kez ortaya koyduğumuz lisanslı taraftar su konsepti ile bu pazardaki eksikliğimizi kapatmayı planlıyoruz" diye konuştu. Topçu, şöyle devam etti: "Şu an Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş ve Trabzonspor taraftarlarına lisanslı ve hologramlı damacana su üretiyoruz. Bu konsept, zaten kendi markamızla var olduğumuz İstanbul pazarında mevcut rekabet ortamından biraz farklı ve çok daha iyi seviyelerde büyümemizi sağlayacak. İstanbul'da zamanla taraftar suyumuz, normal suyun önüne geçecektir. Konseptin İstanbul'da oturmasının ardından başta Bursa olmak üzere, İzmir, Ankara ve isteyen diğer illerde taraftar su satacağız. 2012’de bu planımızı hayata geçirmeyi planlıyoruz."

"Ortadoğu ülkelerinde yayılabiliriz"

Günlük 45-50 bin damacana dolum kapasitelerinin olduğunu ancak bugün gelinen noktada yüzde 40-45 kapasite ile çalıştıklarını ifade eden Topçu, pet ürünlerde ise kapasitelerinin tamamını kullandıklarını söyledi. Topçu, mevcut üretimin yüzde 10’unu ihraç ettiklerini ve bu oranı 2012 yılı sonuna kadar yüzde 30-40'lara çıkarmayı hedeflediklerini belirterek, "Şu an başta Almanya olmak üzere İngiltere, İsviçre ve Belçika'ya ürün gönderiyoruz. Kısa bir süre önce Dubai'ye ürün vermeye başladık. Suudi Arabistan'la anlaşmaları yaptık. Ürünlerin etiketleri yapılıyor. Yakında o pazarda da var olacağız" diye konuştu. Topçu, Türkiye'nin Ortadoğu ülkelerinde yükselen imajının, kendilerine pazar bulma anlamında avantajlar sağladığının altını çizerek, Suudi Arabistan'daki bayilerinin özellikle üzerinde Türk bayrağı olan etiketler talep ettiğini kaydetti. "Zamanla Ortadoğu ülkeleri pazarında yayılabiliriz” diyen Topçu, “Bu anlamda bir sonraki hedefimiz o coğrafya” ifadesini kullandı.

‘Fenerbahçe, Galatasaray Beşiktaş ve Trabzonspor’ suyu

Şu an Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş ve Trabzonspor taraftarlarına lisanslı ve hologramlı damacana su ürettiklerini belirten Turgut Topçu, “Bu konsept, zaten kendi markamızla var olduğumuz İstanbul pazarında mevcut rekabet ortamından biraz farklı ve çok daha iyi seviyelerde büyümemizi sağlayacak” diye konuştu.

Kobiden

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52