Hızla büyüyen Ülker Golf yatırımcıların da gözdesi

Ülker Golf %25 hissesini Turkven ve Standard Ünlü’ye sattı. Ülker Golf’ün %25 hissesini sattığı ortaklıktan elde edilen kaynak şirkete nakit olarak aktarıldı. Bu operasyonla Golf’un global oyuncu olma yolu açılmış oldu.

Hızla büyüyen Ülker Golf yatırımcıların da gözdesi
Ülker Golf, Turkven ve Standard Ünlü güçlerini birleştiriyor. Türkiye dondurma pazarının öncü ve yenilikçi markası Ülker Golf, Turkven Private Equity ve Standard Ünlü Private Equity’nin danışmanlığını yaptığı yatırımcıların ortaklığı ile kurulan Ice Cream Investment BV ile ortaklık kurdu. Ülker Golf’ün %25 hissesini sattığı ortaklıktan elde edilen kaynak şirkete nakit olarak aktarıldı. Ülker Golf bu kaynakla yurtdışı pazarlarda liderlik hedefini hızlandırarak, daha hızlı büyümeyi hedefliyor.

Ülker Golf’ün büyüme ve kurumsallaşma çalışmalarını daha çok hızlandıracak bu ortaklık, düzenlenen basın toplantısıyla Ülker Golf Genel Müdürü Hasan Tulgar, Turkven Private Equity Direktörü Kerem Onursal ve Standard Ünlü Private Equity Direktörü Kerem Göktan tarafından kamuoyuna duyuruldu. Ortaklıkta Ülker Golf’ün yatırım danışmanlığını Standard Ünlü Menkul Değerler, Turkven ve SU Private Equity’nin danışmanlıklarını PwC, Pekin & Bayar, IPSOS, Baker & McKenzie yaptı.

Ülker Golf’ün Genel Müdürü Hasan Tulgar, sektörün potansiyeli ve kısa sürede elde edilen büyük başarıların Ülker Golf’ü yatırımcılar için cazip bir marka haline getirdiğini söyledi. Sektörün iki büyük markasından biri olan Ülker Golf’ün tüketiciler kadar yatırımcıların da ilgisini çektiğini belirten Tulgar şunları söyledi:

“Bütün bu başarılar ve sektörün potansiyeli, gelecek adına bizi umutlandırıyor. Bundan sonraki büyümemizi ve kurumsallaşma çalışmalarımızı daha da hızlandırabilmek için, Turkven Private Equity ve Standard Ünlü Private Equity’nin ortaklığı ile kurulan Ice Cream Investment BV ile ortaklık kurduk. Büyüme potansiyeli yüksek, güçlü yönetim kadrosuna sahip, sektöründe lider konumda olan şirketlerle ilgilenen ve bu şirketlerin hızlı büyümesine katkıda bulunan bu fonlar, Ülker Golf’ün % 25 hissesini alarak ortak olmuşlardır.”

Golf uluslararası marka olma yolunda

Tulgar; Ülker Golf’un Türkiye’de dondurma pazarına girdiği 2003’ten bugüne pazardan pay almaktan çok pazarı büyüten stratejileriyle dondurma sektörünün gelişmesine hizmet ettiğini, bu ortaklıkla Ülker Golf olarak çok daha geniş bir tüketici kitlesiyle buluşturmayı, kaliteyi daha çok insan için erişilebilir kılmayı ve bulunulan coğrafyada başlanan girişimleri genişleterek uluslararası bir marka olma sürecini hızlandırmayı hedeflediklerini belirtti. Ülker Golf’ün 2011 ciro hedefini 200 milyon dolar olarak açıklayan Hasan Tulgar, Ülker Golf olarak 2011 yılında % 30 civarında bir büyüme hedeflediklerini de paylaştı.     

Sektördeki trendleri analiz ederek Ülker Golf’ün gücünü ve potansiyelini doğru saptayan Turkven ve Standard Ünlü Private Equity ortaklığının teklifini değerlendirerek, kabul eden Ülker Golf, bu ortaklıkla elde edilen sermaye ile yeni yatırımlar yapacak, ihracatını artırmak üzere yeni pazarlar yaratacak.

2003 yılında Nestle Schöller’e ait Bursa’daki fabrikayı alarak dondurma pazarına giren Ülker Golf, 10 Milyon litre olarak devraldığı fabrika üretim kapasitesini 8 yılda 100 Milyon litreye çıkardı. Bugün 50 marka ve 200 aşkın ürün çeşidi ile dondurma pazarının en önemli oyuncularından Ülker Golf, Türkiye’nin her bölgesinde 100 bin noktada tüketicilerle buluşuyor. Pazarın büyümesine çok önemli katkıda bulunan Ülker Golf, Ortadoğu, Balkan ülkeleri ve KKTC başta olmak üzere 12 ülkeye ihracat yapıyor. 

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52