3 yıldır İngiliz bisküvi devinin peşinde

Ülker'in patronu Murat Ülker, Avrupa’da şirket almak istiyor. Ülker grubunun 2010’dan bu yana peşinde olduğu şirketin United Biscuits olduğu söyleniyor.

3 yıldır İngiliz bisküvi devinin peşinde
Hobi olarak yaptığı avcılıktaki ‘azim ve sabır’ı şirket satın almalarında da kullandığını söyleyen Yıldız Holding’in patronu Murat Ülker, Avrupa’da şirket almak istiyor. Ülker grubunun 2010’dan bu yana peşinde olduğu şirketin United Biscuits olduğu söyleniyor.

Godiva başta olmak üzere son yıllarda yaptığı satın almalarla adeta ‘şirket avcısı’ haline gelen Yıldız Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker’in yelken, yarış arabası kullanma gibi hobilerinin başında avcılık geliyor. Avcılıktaki taktikleri şirket satın almalarında da kullanan Ülker, şimdi de ‘Batı’da şirket alma’ peşinde. Murat Ülker, hangi şirketlerin peşinde olduğunu açıklamıyor ama konuya yakın kaynaklar Yıldız Holding’in peşinde olduğu şirketin İngiliz devi United Biscuits olduğunu söylüyor.

Godiva’nın satın alınmasının beşinci yılı nedeniyle Kurban Bayramı tatili öncesinde Çin’in 23 milyon nüfuslu şehri Şangay’da Murat Ülker’le yaptığımız sohbette konu avcılığa geldi. Kendisine ‘avcılık’ ve iş hayatı arasındaki ilişkiyi sorduğumda, avcılığın püf noktasını ‘azim, sabır, kararlılık ve hızlı karar verebilme’ diye sıraladı. “Hayatın her alanında da bu böyle” diyen Ülker, hiç keşke demediğini belirterek, devam etti: “Bir şeyi vazgeçilmez şekilde istemiyeceksin. Olmayınca üzülmeyeceksin.” Ülker, bir av mecarasını anlatırken de Alaska’da bir geyik avında 14 saat yürüdüğünü anlattı. Murat Ülker’in geyik avındaki azim ve sabrını şimdi de “Batı’da marka alacağız” açıklamasında görüyoruz.

Godiva’ya telefonla teklif
Ülker Büskivi’nin yüzde 20’si, Godiva’nın yüzde 4.3’ü ve Şok’un yüzde 10 hissesinin satışından sağlanan yaklaşık 510 milyon dolarlı kasasına koyan bulunan Murat Ülker “Bu parayla önümüze bir Godiva daha çıkarsa almak isteriz” diye açıklamada bulunmuştu. Murat Ülker, ısrarlı sorularımıza rağmen Batı’da almayı planladığı markanın ismini söylemedi. Ancak Avrupa’da iki-üç firmayla görüştüklerini belirttiğinde alacakları markanın bisküvi olmasını tercih ettiğini aktardı. İstanbul’a döndükten sonra gruba yakın kişilerle yaptığım sohbette Murat Ülker’in görüşmeler yaptığı ve çok istediği markanın İngiliz bisküvi devi United Biscuits olduğunu öğrendim. Murat Ülker, işte burada ‘avcılıkta’ olduğu gibi United Biscuits’le olan ilgisinde tam bir azim ve sabır gösteriyor.

Neden mi? United Biscuits, 2010 yılında Şangay merkezli Bright Food ile masaya oturmuş ancak anlaşamamıştı. O dönemde İngiliz basında potansiyel alcılar arasında Ülker’in ismi de yer almıştı. Eğer, önümüzdeki dönemde Murat Ülker, United Biscuits ile el sıkışırsa geyik avında olduğu gibi üç yıldır peşinde koştuğu şirketi satın almış olacak. Yani azim ve gerekli sabrı gösterecek.

Avcılıktaki kararlılık ve hızlı karar alma yeteneğiyle ilgili olarak da Godiva’nın satın alması sırasındaki durum güzel bir örnek oluyor. Murat Ülker, o günkü durumu şöyle anlattı: “Godiva’yı alırken ihale süresi sonunda telefon edip fiyat verecektik. Başkasının ne teklif verdiğini ya da kimin talip olduğuna bakmaksızın telefon ettik, fiyatı verdik.” Murat Ülker’in avcılık ve iş hayatıyla ilgili anlattıkları sanırım son yıllarda dünya pazarlarına açılmak için şirket peşinde olan tüm işadamlarına yol haritası olur.
milliyet.com.tr

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52