Şok'a BİM makyajı yapıldı

Migros, indirim marketi Şok'u satmak için düğmeye bastı. BİM'in Aldi'den transfer ettiği Dieter Brandes'i danışman olarak alan firma, Şok marketlerini BİM konseptine dönüştürüyor.

Şok'a BİM makyajı yapıldı
Ülker'in Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker'in sahibi olduğu Gözde Finansal Hizmetler'in indirim marketi Şok'a talip olmasıyla Migros dönüşüm için düğmeye bastı. Firma, soft discount denen farklı markaların indirimli fiyatlarla satıldığı Şok'u, hard discount denen private label ve market markalı ürünlerin satıldığı BİM konseptine dönüştürüyor.

YATIRIMCI DA BİLGİLENDİRİLDİ

Mağazalardan rafları ve marka sayısını azaltıp ihtiyaç olan ürünleri marketlerinde bulundurmaya başlayan Şok'ta operasyon hızla devam ediyor. İstanbul'da dolaştığımız Şok marketlerinin çalışanları, "Merkezden bize hard discount denen bir konsepte geçtiğimiz bilgisini verdiler. Son 1.5 aydır marketlerdeki raflar ve ürün çeşitleri azaldı. Daha fazla indirim yapacağımız bir formata dönüyoruz" diye anlattılar. Migros'un 2011 ilk çeyrek yatırımcı raporlarında da bu dönüşümden bahsediliyor. 2011 1. Çeyrek Yatırımcı sunumunda "Şok formatı indirimli mağazacılık konseptinde yeniden konumlandırıldığından diğer formatların altında performans sergiliyor. Ürün portföyü sadeleştirildi. Mağaza tasarımı ve raflar sadeleştirildi" denildi. Öyle ki yeni formata uygun olmayan lokasyonlardaki marketler de kapatılıyor. 2011 ilk çeyreğinde 30 adet Şok mağazasını indirimli mağazacılık konseptine uyum sağlamadığından dolayı kapattı. Bu arada Bizim Toptan Marketler ile tedarikçisi olduğu müşterileri kızdıran Ülker'in ŞOK'u alırsa piyasadan tepki görmesinden çekindiği konuşuluyor.

3. çeyrekte işlem tamam

2011'in birinci çeyreği itibariyle Şok marketlerinin sayısı bin 259'a ulaştı. Bu yılın ilk çeyreğinde 32 yeni mağaza açılırken 30 mağaza ise indirim mağazacılığı konseptine uymadığı gerekçesiyle kapatıldı.

Mağaza dönüşümünün 2011'in üçüncü çeyreğinde tamamlanması hedefleniyor.

BİM'i yaratan Brandes Şok'a danışman oldu

MİGROS'UN ikinci hamlesi ise BİM'in Alman hard discount markası Aldi'den transfer ettiği Dieter Brandes'i danışman olarak şirkete alması oldu. BİM'den ayrıldıktan sonra kendi ülkesinde danışmanlık yapan ve BİM'in sistemini kuran adam olarak bilinen Brandes, danışmanlığı Almanya'dan veriyor. Bu arada Brandes'in ŞOK'un danışmanlığını kabul etmek için, "Şok hard discount olacaksa gelirim" şartını ileri sürdüğü belirtiliyor.

Pınar Çelik-Sabah

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52