banner50

banner52

21 Ekim 2020 Çarşamba

Gıdalardan koronavirüs bulaşır mı?

Bulgur diyet listelerine konmalı

Türk mutfağında önemli bir yeri olan bulgurun yararları saymakla bitmiyor. Kuru baklagillerle birlikte pişirildiği zaman bulgurun besin kalitesi daha çok artıyor.

banner46
05 Nisan 2017 Çarşamba 14:38
Bulgur diyet listelerine konmalı

Haber / Kubilay Aktürk
Gıdavitrini - Bulgurun bakliyat çeşitleriyle tüketildiğinde besin değerinin daha da arttığını söyleyen Beslenme Uzmanı Seçil Kenar, diyet ve zayıflama listelerine bulgurun da konması gerektiğini ifade ediyor.

Türk mutfağında önemli bir yeri olan bulgurun yararları saymakla bitmiyor. B grubu vitaminleri, potasyum ve folik asit bakımından zengin olan bulgur, kuru baklagillerle birlikte pişirildiği zaman besin kalitesi daha çok artıyor. Duru Bulgur Beslenme Uzmanı Seçil Kenar, “Kuru fasulye, mercimek, nohut gibi kuru baklagillerle bulguru birlikte tükettiğiniz zaman beslenme açısından zengin ve sağlıklı bir model oluşturursunuz” dedi. 

Protein kalitesini artırıyor

Bulgurun bakliyat ürünleriyle pişirilip yendiğinde çok daha önemli bir besin kaynağı durumuna geldiğini belirten Kenar şunları söyledi:
“Vücudumuzun yapı taşlarından olan protein tüketimi de en az karbonhidrat tüketimi kadar önemlidir. Et, süt, yumurta, yoğurt tarzı besinlerin protein içeriği yüksektir. Tükettiğimiz proteinden vücudun yararlanma derecesi ‘Proteinlerin kalitesi’ olarak bilinir. Proteinin kalitesi; proteinin bileşimindeki amino asitlerin çeşit ve miktarına, sindirim ve emilme durumuna, sonuç olarak vücut proteinlerine dönüşme derecesine göre değişir. Yüksek vitamin ve posa içeriğine sahip bulgurun, kuru baklagillerle birlikte tüketildiğinde protein kalitesinde de artış sağlar. Bu nedenle değerli besinimiz bulgurun, nohut, mercimek, fasulye gibi bakliyatlarla pişirildiğinde ya da birlikte tüketildiğinde besin değeri kat kat artıyor.” 
Diyet ve zayıflama listelerine bulgur konmalı

Beslenme Uzmanı Seçil Kenar, bulgur-bakliyat karışımıyla hazırlanan menülerin de sağlık açısından zayıflamada oldukça önemli olduğunu, iyi bir besin dengesi sağladığını ve vitaminler açısından birbirini tamamladığını, vurguladı. Kenar, “Diyet yapan veya sağlıklı beslenmeye özen gösteren ama zamanı olmayan kişiler, lif ve protein bakımından yüksek değeri bulunan, Duru Dual bulgur-nohut, bulgur-mercimek karışımlarını da kullanabilir. Beslenme listelerine mutlaka bulgur ve bakliyat konulmalı” diye konuştu.

banner21

Bu habere yorum yapan ilk siz olun!

  • Ad Soyad:

  • Yorum:

  •  

    @name x

  • UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
    HAVA DURUMU
    Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
    Kırmızı et fiyatlarının artışı hangisi ile ilgilidir?

    NAMAZ VAKİTLERİ
    Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
    EN ÇOK YORUMLANANLAR
    BUGÜN
    BU HAFTA
    BU AY
    SAYFALAR
    KARİKATÜR
    SENDE YAZ
    Ziyaretçi Defteri
    Ziyaretçi Defteri

    Siz de yazmak istemez misiniz?

    Ziyaretçi Defteri
    ARŞİV
    banner20