Okullarda gazlı içecek yasağına destek

Okullarda gazlı içecek satışının yasaklanmasını doğru bulan Ömer Kızıl, ancak meyve aromalı maden sularıyla ilgili yasağı yanlış bulduklarını söyledi.

Okullarda gazlı içecek yasağına destek

Temelleri Osmanlı devleti döneminde atılan Uludağ İçecek bu sene 100. yılını kutluyor. Uludağ İçecek Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Erbak, geçmişi koruyarak devraldıkları mirası gelecek nesillere aktarmak istediklerini söyledi.

Dedesinin ve babasının sıkı bir arşivci olduğunu belirten Erbak, Osmanlı döneminde alınan tapuları, Mustafa Kemal Atatürk'ün verdiği ıslak imzalı işletme ruhsatını ve eski dönemlere ait tarihi birçok fotoğrafı kitaplaştırarak bu yıl sonuna doğru yayımlayacaklarını söyledi.

Bursa Yenice üretim tesislerinde bir basın toplantısı düzenleyen Mehmet Erbak, firmanın bir asır ayakta kalmasındaki en büyük etkenin dededen miras kalan ileri görüşlülük olduğunu dile getirdi. Aile yadigârı firmanın daha uzun yıllar ayakta kalacağına inandığını belirten Erbak, "Bugün birkaç yüz milyon şişeyi aşan yıllık üretimimiz var. Dünya hangi üretim sistemini kullanıyorsa biz de daha iyisini yapmak için onları kullanıyoruz." dedi. Markaların da insanlar gibi eskiyeceğinin altını çizen Erbak, "Firmanın eskimemesi için modern çağa ayak uydurarak kendimizi yeniledik. Yenilenmemizdeki en büyük başarı ise genç kuşaklardan geldi." diye konuştu.

Satıştan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ömer Kızıl ise basın mensuplarının sorularını cevaplarken, okullarda gazlı içeceklerin satışının yasaklanmasının doğru olduğunu, ancak meyve aromalı maden sularıyla ilgili yasağı yanlış bulduklarını söyledi. Ömer Kızıl, yasakla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: "Gazlı içecek sektörünün yüzde 70'ini kola oluşturuyor. Kolanın çocukların sağlığına zararlı olduğu bir gerçek. Fakat meyve aromalı maden sularının yasaklanmasını doğru bulmuyorum." Ömer Kızıl, çocukların ihtiyacı olan demir, vitamin, kalsiyum ve diğer ihtiyaçların maden suyu ile karşılanabileceğinin altını çizdi. İçecek sektöründeki başarının kola dışındaki ürünlere yatırımdan geldiğini belirten Kızıl, 2012 yılı cirolarının 250 milyon lira ve ihracatlarının ise 40 milyon lira olarak gerçekleşmesini beklediklerini açıkladı. Pazardaki birçok ürünün ilkini yaparak sektörün birincisi olduklarını ifade eden Kızıl, araştırmalara göre uluslararası rekabette son 11 yılın yıldız şirketi olduklarını açıkladı. Kızıl, "40'tan fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. Almanya'da satılan içeceklerimizin yüzde 60'ı dönercilerde satılıyor. Türkler kadar Almanlar da maden suyu gibi doğal ürünleri tercih ediyor. Türk firmasının dış ülkelerde değer görmesi bizim için onur verici." dedi.
Kübra Engin - Zaman

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52