Müşteri'nin kalbini çalan markalar açıklandı

KalDer, Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi'nde (TMME) geçtiğimiz 8 yılda başarı kazanmış firmaları gerçekleştirdiği ödül töreniyle onurlandırdı.

Müşteri'nin kalbini çalan markalar açıklandı

Türkiye Kalite Derneği (KalDer) ve uluslararası araştırma kuruluşu KA Araştırma tarafından 81 ilde tüketiciler ile bilgisayar destekli telefon anketi (CATI) yapılarak ve özel ekonometrik analiz modeli ile belirlenen Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi'nde (TMME) 2012 yılında başarılı olmuş kurumlar 23 Mayıs 2013'de, İstanbul'da Swissotel The Bosphorus'da gerçekleştirilen ödül töreniyle onurlandırıldı.

İş dünyasının önemli isimlerini bir araya getiren TMME Gala gecesinde ölçüme başlanan 2005 yılından itibaren müşterileri nezdinde en yüksek puanı alarak birinciliği elinde bulunduran ve sektörlerinde müşteri memnuniyetini aralıksız olarak sürdürülebilir kılan Nokia, Opet, Turkcell, Türk Hava Yolları ve Ülker, TMME Üstün Başarı Ödülü'ne layık görüldü.

119 marka, 275 bin müşteri
TMME Gala gecesinin açılışında konuşan KalDer Yönetim Kurulu Başkanı A.Hamdi Doğan, 8 yılda Türkiye'nin 81 ilinde 25 sektörde, 119 marka için 275 binin üzerinde müşteri görüşmesi yapıldığını belirterek, "Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi ile tüketicilere, tarafsız bir ölçüm ile beklentilerini, memnuniyetlerini ve şikâyetlerini duyurma imkânı; ölçülen kuruluşlara ise kendisinin ve rakiplerinin durumunu görme ve strateji geliştirme fırsatı sağlamış olduk" dedi.

Ulusal müşteri memnuniyeti endekslerinin dünyada, Amerika dâhil 20'yi aşkın ülkede yürütüldüğüne dikkat çeken Hamdi Doğan, "Müşteri memnuniyetinin, entelektüel sermayenin dolayısı ile pazar değerinin en önemli parametrelerden biri olduğunu ifade etti. Doğan, "Bu, önümüzdeki dönemde TMME ile daha da netlik kazanacaktır. ABD'de olduğu gibi TMME puanını arttıran kuruluşlar aynı artışın borsa pazar değerlerine de yansıdığını göreceklerdir" diye konuştu.

Üç kategoride ödüller sahiplerini buldu
TMME Ödülleri, tüm ölçülen sektörler ve kurumların 2005-2012 yılları arasında yayınlanan TMME Ölçüm Sonuçlarına göre belirlendi. TMME Ölçümünün ana değişeni olan, 'Müşteri Memnuniyeti Puanları' ödüller için temel veri olarak kabul edildi.

Ulusal endeksin başladığı 2005 yılından bu yana sektörlerinde her yıl birincilik ipini göğüsleyen Nokia, Opet, Turkcell, Türk Hava Yolları ve Ülker TMME Üstün Başarı Ödülü'ne layık görüldü.

Sektörlerinde müşterileri nezdinde en yüksek puanı alarak birinci olan ve 2012 yılından geriye dönük olarak bu liderliğini en az 3 yıl üst üste devamlı kılan kuruluşlar olan Algida, Anadolu Sigorta, BİM, Bosch, BP Gaz, Nokia, Opet, Pınar, Tamek, Toyota, Turkcell, Türk Hava Yolları, Türkiye İş Bankası, Ülker ve Ziraat Bankası ise TMME Sürdürülen Başarı Ödülü sahibi oldu.  2012 yılında sektörlerinde birinci olan firmalara da TMME 2012 Yılı Sektör Birincisi Ödülü verildi.

TMME Gala Gecesi'ne Anadolu Sigorta Genel Müdürü Musa Ülken, Besler Gıda Genel Müdürü Fahrettin Günalp Ertik, BİM İcra Kurulu Üyesi ve Operasyon Komitesi Başkanı Galip Aykaç, Domino's Pizza Genel Müdürü Aslan Saranga, Doğuş Otomotiv CEO'su Ali Bilaloğlu, Nokia Türkiye Genel Müdürü Çiçek Uyansoy İcan ve THY Kurumsal İletişim Başkanı Zeki Çukur gibi iş dünyasının üst düzey yöneticileri de katıldı.

TMME 2012 Sektör Birincileri sıralamasında yer alan ve gümüş heykel kazanan gıda, turizm ve hijyen markaları şu şekilde sıralandı:
Pınar, Algida, Şenpiliç, Hayat Kimya, Türk Hava Yolları, Domino's Pizza, Tamek, Tukaş, Unilever, Ülker, Cappy, Pınar ve BİM.

2012 yılından geriye dönük olarak bu liderliğini en az 3 yıl üst  üste devamlı kılan ve altın heykel alan kuruluşlar  (TMME Sürdürülen Başarı Ödülü) ise şu şekilde sıralanıyor:
Algida, Türk Hava Yolları, Tamek, Ülker, Pınar ve BİM.
Haber7.com

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52