Ev Dışı Tüketim pazarı canlanıyor

Türkiye’de hızlı bir büyüme gözlenen ev dışı tüketim pazarına yönelik medyanın ilgisi sürüyor.

Ev Dışı Tüketim pazarı canlanıyor
Türkiye’de hızlı bir büyüme gözlenen ev dışı tüketim pazarına yönelik medyanın ilgisi sürüyor. Son olarak haftalık Bloomberg Businessweek Türkiye, ev dışı tüketim pazarındaki gelişmeleri içeren bir yazıya yer verdi. ETÜDER Yönetim Kurulu Başkanı Melih Şahinöz’ün görüşlerine de yer verilen yazının ev dışı tüketim pazarına ilişkin bazı bölümleri şöyle: “ETÜDER’in verilerine göre yaklaşık 15 milyar dolar büyüklüğündeki pazar 2011’de %10 büyüdü. 2012’de %14’lük büyüme hedefleniyor. ‘Yabancı otel, kafe ve restoran zincirlerinin Türkiye’ye gelmiş olması ev dışı tüketim sektörünü oldukça hareketlendirmiş durumda. Bununla birlikte Türkiye’de ev dışında yemek yeme anlayışının da artmış olması, sektörün büyümesini ve sağlıklı bir şekilde yönetilmesini gerektiriyor.’ diyor ETÜDER Yönetim Kurulu Başkanı Melih Şahinöz.
Avrupa ülkelerine bakıldığında yıllık ev dışı gıda tüketimi 4 bin - 4 bin 500 dolar aralığında değişirken, Türkiye’de yıllık tüketim 300 - 350 dolar aralığında kalıyor. Rakamların işaret ettiği büyüme potansiyeli rekabeti de kızıştırıyor. Bu alanda faaliyet gösteren çok sayıda firma var. En büyüklerinden biri Unilever. Şirket, üretici gücünü de kullanarak müşterilerinin taleplerine özel ürünler geliştiriyor ve ürünleri müşterinin ayağına götürüyor.
Yıldız Holding şirketlerinden Bizim Toptan, yaygın mağaza ağıyla dikkat çekiyor. Şirket, 2012 sonuna kadar mağaza sayısını 140 çıkarmayı hedefliyor. ‘Büyüme konusunda agresif ama maliyet yönetimi ve yatırımlar konusunda temkinliyiz. İş modelimiz düşük maliyetle çalışan esnek ve ölçeklendirilebilir bir model. Yatırım kararı alırken veya yeni bir mağaza açarken geri dönüşleri ve maliyetleri kalem kalem en ince ayrıntısına kadar inceliyoruz. Ondan sonra karar alıyoruz. Öte yandan hızlı büyümek isteyen tedarikçiler için de verimli, ekonomik ve tercih edilen bir kanalız.” diyor Bizim Toptan Genel Müdürü Recep Özalp.
Türkiye’de ev dışı tüketim pazarındaki hızlı büyüme Metro Group’un büyüme planlarına da olumlu yansımış durumda. Metro Toptancı Market yöneticilerinin tamamı belli dönemlerde 10 gün boyunca müşterilerinin mutfaklarında çalışıyor. Amaçları, mutfakta işlerin nasıl yürüdüğünü ve müşterilerin nelere ihtiyacı olduğunu daha yakından görebilmek. Örneğin soyulmuş paketlenmiş sarımsak böyle bir çalışmanın sonucunda ortaya çıkmış. “Çok basit gibi görünebilir ama mutfakta çok vakit alan bir iş sarımsak soymak. Gıda sektöründe verimlilik ve zamanın önemi giderek artıyor. Bu gibi basit çözümlerle onların işlerini kolaylaştırmaya çalışıyoruz.” diyor Metro Toptancı Market Genel Müdürü Kubilay Özerkan.
Rakiplerinin stratejilerine karşı Metro da yeni çözümler geliştiriyor. Örneğin geçen yıl mağazalara sevkiyat hizmeti vermeye başladı. Lokalleşme ve müşteriye yakın olmak için yeni formatlar üzerinde çalışıyor şirket. Özerkan, “Eskiden 10 bin metrekarenin altında mağazamız yoktu. Şimdi şehir merkezlerine girebilmek için daha küçük formatlar üzerinde çalışıyoruz.” diyor. Bu Metro Group için de pilot çalışmalardan biri.
Şirketin güçlü yönlerinden biri farklı kesimlere hitap eden markaları. Örneğin şu sıralar ön plana çıkan bir kafe konsepti var. Bir kafenin ihtiyacı olan her şey Rioba markasıyla sunulurken, Fine Life markası altında süper market, büfe ve bakkallar için tasarlanmış, son tüketiciyi hedef alan ürünler bulunuyor. Ofis ihtiyaçları için Sigma, ekonomik ürünler için Aro, mutfak profesyonelleri için Horeca Select, oteller için şampuandan kullan-at terliğe kadar özel ürünler sunan H-Line markaları bulunuyor.
Diğer tarafından hizmeti geliştirmek için yeni projeler üzerinde çalışıyor Metro ekibi. Ürünlerin denenmesini sağlamak için mağazaların içinde mutfak kurmak bunlardan biri. Güneşli mağazasına hotel, restoran ve cafeler için bir eğitim merkezi kuruluyor. ‘Aşçıları eğiteceğiz. Farklı kültürden aşçılarla biraraya getireceğiz.” diyor Metro Toptancı Market Genel Müdürü Özerkan.”

Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker, Metro Market, Bizim Toptan, Etüder, Melih Şahinöz

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52