Artık 'sudan ucuz' demek imkansız!

Su sektörü, lüks 'exclusive' konsepti ile yeni bir boyut kazandı ve 750 mililitrelik suyun fiyatı 2 lirayı buldu...

Artık 'sudan ucuz' demek imkansız!

Son yıllarda hareketlilik gösteren su sektörü, lüks ''exclusive'' konsepti ile yeni bir boyut kazandı ve 750 mililitrelik (ml) suyun fiyatı 2 lirayı buldu.

Özel tasarıma sahip cam şişe exclusive sular, tasarımı ve fiyatı ile dikkatleri üzerine çekiyor. Exclusive suların 330 ml'si piyasada 1 liradan alıcı bulurken, 750 ml'lik sular ise 2 liralık fiyatları ile koladan daha pahalıya satılıyor.

Sırmagrup Yönetim Kurulu Başkanı Davut Dişli, su sektörü ile ilgili AA muhabirine yaptığı açıklamada, cam şişe ambalajlı su ürünlerinin toplumdaki tüketim eğilimlerinin ve alışkanlıklarının değişmesi ile birlikte keyif içeceği olarak diğer su ambalajlarından farklılık gösterdiğini söyledi.

Tasarımın satın alma kararındaki etkisinin yadsınamaz bir gerçek olduğunu vurgulayan Dişli, ''Bizim exclusive maden suyu ve su şişelerimizin tasarımı da rakipleri arasından sıyrılmayı başardı'' dedi.

Dişli, özellikle exclusive cam şişe suları için yapılan yeni yıl ve sevgililer günü konseptli sınırlı sayıda üretilen kırmızı şişelerin tüketiciler ve bilhassa koleksiyonerler tarafından çok yoğun ilgi gördüğünü belirtti.

24 milyon şişe exclusive su satacağız
Sırmagrup olarak 2012 yılı ciro hedeflerinin 250 milyon lira olduğunu dile getiren Dişli, exclusive su satışları konusundaki hedeflerini ise 24 milyon şişe olarak belirlediklerini, sadece cam şişe su için gerçekleşen üretim kapasitesinin saatte 15 bin adet olduğunu söyledi.

Dişli, firma olarak son 2 yılda su alanında yüzde 80 büyüme gerçekleştirdiklerini, başarının altında yatan sebebin pazarın ve tüketicinin ihtiyaçlarını en iyi şekilde analiz edip en doğru zamanlama ile ürünleri piyasaya sunmaktan geçtiğini belirtti. Her geçen gün dış pazar olarak yeni ülkeler benimsediklerine işaret eden Dişli, Ortadoğu'daki ülkelere özel Arapça etiketli satışlarının bulunduğunu, ayrıca Dubai'de yabancı firmalar arasında pazar lideri konumunda olduklarını anlattı.

İleride su menüleri olacak
Avrupa'da ve özellikle de İtalya'da özel tüketim noktalarında su menülerinin ön plana çıkmaya başladığının altını çizen Dişli, ''Gelecek su trendleri konusunda Sırmagrup olarak beklentimiz, bu süreçteki ilerlemelerle birlikte Türkiye'de de insanların tüketim noktalarında su menüleri ile karşılaşması'' dedi.

Su sektörünün büyüklüğü
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, 2011 yılında 148 bin 587 ton ambalajlı su ihraç edildi. Geçen yıl sektördeki toplam ciro yaklaşık 3,45 milyar liraya ulaşırken, sektörün hacminin bu yıl yaklaşık 10,3 milyar litre olması ve sektördeki toplam cironun 3,6 milyar liraya ulaşması bekleniyor.

Türkiye'de 2011 yılında yıllık kişi başına ortalama tüketim 46 litre pet, 87 litre damacana olmak üzere toplam 133 litre olurken, 2012 yılında bu rakamın 50 litre pet ve 88 litre damacana olmak üzere toplam 138 litre olarak gerçekleşmesi bekleniyor.
Sabah

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52