Compass, ‘Sofra’nın tümüne kuruldu!

Dünyanın önde gelen catering şirketi Compass Group yüzde 50 ortak olduğu Sofra Grup’un geri kalan hisselerini ortağı STFA’dan satın aldı.

Compass, ‘Sofra’nın tümüne kuruldu!
Compass Group Dünya Başkanı Richard Cousins, “Türkiye büyüme stratejimizin anahtar parçası. Ciro bakımında Türkiye’yi ilk 5 ülke arasına sokacağız” dedi. Dünyanın önde gelen catering şirketi Compass Group yüzde 50 ortak olduğu Sofra Grup’un geri kalan hisselerini ortağı STFA’dan satın aldı. 18 milyar dolarlık değere sahip olan Compass Group’un Dünya Başkanı Richard Cousins, “Türkiye büyüme stratejimizin anahtar parçası. Beş yıl önce şirketin başına geldiğimde grup cirosu bakımından Türkiye 24’üncü sıradaydı. Burada her yıl minimum yüzde 20 büyüdük. Önümüzdeki beş yılda Türkiye’nin 5’inci veya 6’ncı ülke olacağını ümit ediyorum” dedi.

Heyecan duyulan bir pazar
Cousins, şöyle konuştu: “Bu konudaki görüşmelerimiz birkaç yıl önce başlamıştı. Türkiye bizim çok heyecan duyduğumuz bir pazar olduğu için hissenin yüzde yüzüne sahip olmak istedik. STFA adına konuşamam ama onlar da akıllı insanlar. Yüzde 50 hisselerini çok iyi fiyata sattıklarını söyleyebilirim. Dolayısıyla bir kazan-kazan durumu oldu.”

Türkiye’de çok ciddi potansiyel gördüklerini vurgulayan Cousins, şunları dile getirdi: “Türkiye şu anda satış açısından ilk 10 ülke arasında. Türkiye’de 75 milyon nüfus var. Politik ve ekonomik atmosfer oldukça pozitif. Önümüzdeki beş yılda ekonomide güçlü büyüme öngörüyoruz. Özellikle eğitim, üretim ve sağlık sektöründe dışarıdan hizmet alma ve catering konusunda da çok ciddi potansiyel görüyoruz. Türkiye’de şu anda dışarıdan catering alma oranı yüzde 30. Bu oran İngiltere gibi ülkelerde yüzde 60’a kadar çıktı. Hem dışarıdan hizmet almada ciddi potansiyel, hem de ekonomik büyüme, yatırım yapmak için bizi çok heyecanlandırıyor. Türkiye beş yılda ilk 10’a girdi. Önümüzdeki beş yılda da ilk beş veya altıncı sıraya yükseleceğini umut ediyorum.”

1 milyar liralık hedef
Her gün 550 bin kişiye yemek verdiklerini ve 2015 yılına kadar 1 milyon kişiye yemek vermeyi hedeflediklerini anlatan Sofra Grup CEO’su Yaşar Büyükçetin, şu değerlendirmeyi yaptı: “2015’te ayrıca 1 milyar liralık ciro hedefliyoruz. Müşterilerimiz arasında IBM, Procter&Gamble, Vestel, Işık Okulları gibi çok büyük gruplar var. Sektör ortalama yüzde 6-7 büyürken, biz çift haneli rakamlarla büyüyoruz. Türkiye’de 22 milyon öğrenci var. Okullardaki öğrenci sayısı bazı Avrupa ülkelerinin nüfuslarından bile fazla. Şu anda sadece özel okullara hizmet veriyoruz. Özellikle süper liseler gibi seçici devlet okullarında ve önemli okullarda büyümek istiyoruz. En önemli odak sektörümüz eğitim. Ancak esas itici gücümüz kol emekçileri, yani fabrikalar.”

2 liralık yemek zehirler
Fast food’la ilgili Milli Eğitim Bakanlığı’nın aldığı kararı desteklediklerini belirten Sofra Grup CEO’su Yaşar Büyükçetin, şöyle konuştu: “Normalde 4 kap yemek minimum 5.5?6 lira olmalı. 2?3 liraya yemek yenmez. Zehirlenirsiniz. Kalori olarak hesaplandığında ise her çocuğun 1800 kalori civarında; ofis çalışanlarının ise 1200 ila 1500 kalori alması lazım. İki dolarlık çok basit yemekler de yapabiliyoruz. Kişibaşı 1000 dolara çıkan fiyatlarımız da oluyor. Wimbledon’ı her yıl biz yapıyoruz. Burada 200 bin kişi çalışıyor.”

Catering sektörü 7 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştı
SEKTÖR büyüklüğünün 7 milyar dolar civarına olduğunu belirten Sofra Grup CEO’su Yaşar Büyükçetin, “Derneğe kayıtlı 500 catering şirketi var. Satın alma işleminin ardından yapılacak yeni yatırımlarımız var. Konya, Ankara, Adana, İzmir ve Trakya’da beş tane merkezi üretim tesisi kurmayı planlıyoruz. Şirket satın almalarına çok açık bir şirketiz. İki markayla ilgileniyoruz. Yakında sonuçlanabilir. İkisi de çok önemli markalar, birinde son noktaya geldik” diye konuştu.
Hürriyet

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52