Aşeren kadına ücretsiz meyve!

Mango Gıda'nın Başkan Yardımcısı Mehmet Yayla, 2012'de başlatacakları sosyal sorumluluk kampanyası ile aşeren kadınlara ücretsiz meyve ve sebze göndereceklerini söyledi.

Aşeren kadına ücretsiz meyve!
Hal'de meyve - sebze üretim ve pazarlamasıyla uğraşırken işleri büyütüp 2010'da yüzde 34 hissesini halka açan Mango Gıda, gelecek yıl hayata geçireceği sosyal sorumluluk projesiyle aşeren kadının imdadına koşacak. Adana'da 8 milyon liralık bir yatırımla buzhane kurduklarını, Güney Amerika ve Ekvator'dan gelen meyve ve sebzeleri Irak, Ortadoğu ve İran'a ihraç edeceklerini dile getiren Mango Gıda Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mehmet Yayla, "Sezonda topladığımız ürünleri bu buzhanede muhafaza edeceğiz. Hamile bir bayan mevsiminde bulunmayan bir meyve ya da sebze aşerdiğinde eğer stoklarımızda varsa sadece kargo ücretini ödemesi koşuluyla adresine ücretsiz olarak göndereceğiz" dedi. Bir kasa isteyenin talebine cevap vermeyeceklerinin de altını çizen Yayla, "Kimse birbirinin hakkını yemeyecek. Sonuçta 3-4 tane meyve, aşeren kişi için dünyalara bedel" dedi.

BORSA GİBİ ÇALIŞACAK

Bir yandan da yurtdışına açılma çalışmalarını hızlandırdıklarını dile getiren Yayla, İngiltere'de ofis açtıklarını, bu ofis üzerinden çevre ülkelere pazarlama yapacaklarını söyledi. İlerleyen dönemlerde sebze-meyve borsası gibi hareket edeceklerini vurgulayan Yayla, "En ucuz fiyatı hangi ülkede bulursak onu alıp talep eden pazara göndereceğiz. Bu işin altyapısını oluşturuyoruz" dedi. İzmir Serbest Bölge'de de tesis kurduklarını yurtdışından gelen ürünü millileştirmeden Ortadoğu'ya göndereceklerini belirten Yayla, "Bu adımlarla ciromuzun yüzde 30-40 artacağını öngörüyoruz" dedi.

PAZARCI ESNAFI SÜRÜME OYNAMAYI BIRAKTI

Değişen alışveriş alışkanlıklarının talebi pazarlardan marketlere kaydırdığına dikkat çeken Yayla, "Müşteri azalınca pazarcı esnafı da adedi azaltıp fiyatı artırarak para kazanır oldu" dedi. Marketlerde müşterinin elleme yoluyla ürünü seçip satın almasından dolayı ciddi bir fire sorunu ortaya çıktığını dile getiren Yayla, "Pazarcı araya ezik sıkıştırabiliyor ama market bunu yapamıyor. Kira, elektrik, su, vergiler derken marketlerde ürünün fiyatı doğal olarak yükseliyor. Ama sıkı rekabet aşırı fiyat artışının önüne geçiyor" dedi.

PAZARLAR MARKETİN İÇİNE GEÇECEK, PAZARCI KRAL OLACAK

Marketlerin gün geçtikçe üretimin büyük bölümünü aldığına dikkat çeken Yayla, pazarların zamanla marketlerin içine geçeceğini, pazarcıların aranan elemanlar olarak marketlerde iş bulacaklarını dile getirdi.

Pınar Çelik - Sabah

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52