1972'nin setini tamamlamaya gelenler var

Çatal-kaşık markası olarak 1948 yılında kurulan Ar-Yıldız, Kilit Şirketler Grubu bünyesinde büyümesini sürdürüyor.

1972'nin setini tamamlamaya gelenler var
Ar-Yıldız’ın 2008 yılından beri genel müdürlüğünü yürüten Yalım Yönter, "Çatal-kaşık grubunda 50 yıl garanti veriyoruz. Bu bizim önemli bir gücümüz. Ancak yeni model ürünler çıkartarak satılmış ürünlerimizi eskitebiliyoruz. 1972 yılına ait çatal-kaşık setini tamamlamaya gelenler bile var. Hepsine yardımcı oluyoruz." dedi. 2006 sonunda Ar-Yıldız'a ortak olan ve 2010 yılı sonunda ise tamamını satın alan Kilit Şirketler Grubu, şirketi ev tekstili alanında da genişletmeyi planlıyor. Genel Müdür Yönter, "Ar-Yıldız çelik mutfak eşyaları, ev tekstili ve hediyelik eşya olarak üçlü konseptte ilerliyor. Amacımız, çeşitli illerde bu işe gönül veren güçlü tezgahı olan mağazalarımızı oluşturmak. Alışveriş merkezlerine de gireceğiz. Ankara'da 2, İstanbul ve Fethiye'de 4 mağazamız var. 12 tane de haziran sonuna kadar açılacak." dedi. Şirketin hedefi yıl sonuna kadar 20 mağazaya ulaşmak. Taşın altına elini koyan bayileri ödüllendireceklerini vurgulayan Genel Müdür, 150 metrekarelik bir mağaza için 80-120 bin lira harcama yaptıklarını söyledi. Artık ev tekstili ile zücaciye konseptinin birleşmeye başladığına işaret eden Yönter, şu bilgileri verdi: "Beyaz eşyacılar zücaciye ve ev tekstiline girdi. Büyük AVM'lerde metrekareler büyüdükçe hepsi bir araya toplanıyor. Biz de bu yıl mağazalara ve reklama para harcayacağız. 2011'de olduğu gibi bu yıl da reklam ve tanıtım için 5 milyon Euro harcayacağız."
Almanya ve Fransa'da birer bayileri bulunduğunu kaydeden Yalım Yönter, ürünlerin önemli bir bölümünü otellere pazarladıklarını kaydetti. Defline, Titanic Bayrampaşa, İzmit Ramada, Dalaman Hilton, Maxx Royal, Barut Grubu gibi birçok otele ürün verdiklerini ifade eden Yönter, cironun yüzde 27'sini otel grubu satışından elde ettiklerini kaydetti. Yönter, Maxstyle markası altında ürettikleri nevresim, havlu, yatak örtüsü ve paspas ile de pazarı zorladıklarını ifade etti. Evlilik ve konut sektörünün piyasayı canlı tuttuğunu kaydeden Genel Müdür, "Şimdilik ilk üçteyiz. Amacımız 2015'te sektörde lider olmak. 2023'te ise dünya markası olma planı yapıyoruz." dedi.
Bunun için hem Almanya ve Fransa'daki bayi sayısını hem de bulundukları ülke sayısını artıracaklarını ifade eden Yönter, "Bunun için 24 kişilik Ar-Ge grubu kurduk. Çorlu'daki 71 bin metrekare alana kurulu fabrikamızda geçen yıl otomasyon için 1,5 milyon Euro harcadık. Bu yıl da en az 2 milyon Euro otomasyon için harcama yapacağız." diye konuştu. 394 kişi istihdam eden ve geçen yılı yüzde 22 büyüme ile kapatan şirket, 22 ülkeye ihracat yapıyor. Şirketin 55 model çatal-kaşık, 110 desen porselen takımı, 25 model tencere seti, 12 model çaydanlık ile geniş bir ürün yelpazesi bulunuyor.
Arif Bayraktar - Zaman

Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker, Aryıldız, Yalım Yönter, AVM

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52