Sıcaklar limonatacılara yaradı

Tüketicilerden büyük talep gören limonata, Ramazan ayının da son yıllarda yaz mevsimine gelmesi ile yüksek büyüme rakamlarına ulaştı.

Sıcaklar limonatacılara yaradı

Limonata sektörünün büyüklüğü 150 milyon lirayı bulurken Türkiye'de yılda ortalama 95 milyon litre limonata tüketiliyor.

Türkiye'de annelerin mutfaklarında hazırlanıp sofralara taşınan limonatalar, 2007 yılından bu yana ambalajlı olarak tüketicilerin hizmetine sunuluyor. Son yıllarda satışlarını artıran sektör, Ramazan ayının da yaz aylarına rastlamasıyla çift haneli büyüme rakamlarına ulaştı.

Konu ile ilgili açıklamalarda bulunan Uludağ İçecek Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Zengin, ''Ramazan ayında artan içecek tüketimine bağlı olarak satışlar da yükseliyor, özellikle Ramazan ayının son üç dört yıldır yaz mevsimine rastlaması ile bu etkiyi daha güçlü yaşıyoruz. Günlük sıvı ihtiyacını iftar sonrası karşılayan önemli sayıdaki tüketici normal bir günde tüketmeyeceği kadar içecek tüketiyor. Kategori bazında fark etse de satışlar Ramazan döneminde yüzde 15-20 arasında artış gösteriyor'' diye konuştu.

Türkiye alkolsüz içecek pazarının son dört yıldır ciro anlamında yılda ortalama yüzde 15 büyüdüğünü kaydeden Zengin, ''Özellikle serinletici meyve suları olarak adlandırılan, limonatanın da içinde bulunduğu yenilikçi ve dinamik kategorilerde daha da büyük büyüme rakamları yaşanıyor. Türkiye'de bir yılda ortalama 95 milyon litre limonata tüketilirken, pazarın toplam hacmi 150 milyon lirayı buluyor'' dedi.

''Limonata beklediğimizden daha büyük bir başarı yakaladı''
Zengin, limonatanın beklediklerinin üzerinde bir başarı yakaladığını belirterek, ilk olmanın ve başarılı iletişim ve tanıtım faaliyetlerinin bunda etkili olduğunu vurguladı. Başarıda doğal limonata tadının da önemli olduğunu söyleyen Zengin, ''Uludağ Limonata bir buçuk yıl süren Ar-Ge çalışmalarının bir sonucu, ev limonatası tadında endüstriyel bir ürün geliştirme becerimizle, limonata beklediğimizden daha büyük bir başarı yakaladı, 2007 yılından bu yana oluşturduğumuz sadık tüketici kitlesi ile pazarda güçlü bir konumda bulunuyoruz'' dedi.

''Gençlerin ve ileri yaş grubunun ortak içeceği''
Zengin, limonatanın her yaştan ve her gelir grubundan çok geniş bir tüketici kitlesine sahip olduğunu ifade ederek, ''Yenilik arayan gençler, geleneksel tatlara daha bağlı orta ve ileri yaş grubundan herkes limonatada aradığı özellikleri buluyor. Ürünün başarısında her tüketicinin beklentisini karşılayabilmesinin payı yüksek'' şeklinde konuştu.

Her yıl artan talebi sürekli yatırımlarla karşılamayı hedeflediklerini kaydeden Zengin, bu durumu limonata sektörünün gelişimi açısından sevindirici bir durum olarak değerlendirdiklerini söyledi.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52