Dışarıda yeme alışkanlığı yeni bir sektör oluşturdu

Türkiye ekonomisinin büyümesine paralel otel, restoran gibi mekanlarda yapılan harcamalarda patlama yaşandı.

Dışarıda yeme alışkanlığı yeni bir sektör oluşturdu
Ev dışı tüketim adı verilen ve 10 yıl önce 1 milyar Euro büyüklüğünde olan bu sektör, bugün 14 milyar Euro'luk pazar haline geldi. 36'sı kurumsal, binin üzerinde firmadan oluşan sektörün oyuncularından biri olan Bonservis AŞ'nin Genel Müdürü İsmail Cem Akar, dışarıda yeme alışkanlığının artmasıyla birlikte pazarın hızla büyüdüğünü belirterek, "Biz geçen yıl yüzde 100 büyüdük. Bu yıl ise en az yüzde 70 büyüyeceğiz. Bunda kişi başına düşen gelirin yükselmesinin payı çok büyük. 10 yıl içinde milyar dolarlık şirketler oluşacak." dedi.

2005 yılında 1,1 milyon TL ciro ve 180 ürün çeşidi ile işe başladıklarını anlatan Akar, bu yıl 130 milyon lira ciroya ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti. Ev dışı tüketim sektörü evin dışında yapılan ağırlıklı olarak gıda harcamalarını kapsıyor. Ancak masa örtüsü, otel perdesi gibi ürünler de bu pazarın cirosuna ekleniyor. "Bu sebeple turizm sektörünün bizim pazarda payı büyük." diyen Akar, yaz mevsiminde Ege ve Akdeniz'de yapılan bu tür harcamaların İstanbul'u geçtiğine dikkat çekti.

Şevket Sabancı önderliğinde kurulan Esas Holding iştiraki Bonservis, İstanbul, Ankara, Gebze, Çorlu, Antalya, İzmir ve Bodrum gibi önemli noktalarda açılan depoları aracılığı ile 5 bin farklı satış noktasına dağıtım yapıyor. Bonservis şirketi mevcut iş modeli ile dağıtım ağının yanı sıra Anadolu'da atıl kapasiteye sahip 15 fabrikayı canlandırdı. Cem Akar, çalıştıkları fabrika sayısını gelecek yıl 20'ye çıkaracaklarını dile getirdi. Dünyada gıda sanayii, 2 trilyon doları aşan yıllık satışları ile üretimin en önemli kollarından biri. Türkiye, gıda ve içecek sanayii ise 17 bin 391 firma, 977 bin kişilik istihdam, 200 milyar dolarlık pazar büyüklüğü ve 9 milyar dolar dış ticaret ile imalat sanayii içinde dördüncü büyük sanayi durumunda. Ev dışı tüketim pazarında ise Türkiye, Meksika ve Brezilya gibi 15 milyar Euro bandındaki gelişmekte olan pazarlar arasında. Bu alanda zirvede 200 milyar dolarla Japonya ve 500 milyar dolarla Amerika yer alıyor.
Zaman.com.tr

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52