Hostech by TUSİD kapılarını açtı

Bu yıl 20'incisi düzenlenen Ağırlama Teknolojileri Fuarı Hostech by TUSİD, CNR Expo'da kapılarını açtı. Fuar 1 Nisan'a kadar ziyaretçileri ağırlayacak.

Hostech by TUSİD kapılarını açtı
CNR Expo'da 20'inci kez düzenlenen Hostech by TUSİD Fuarı'nın açılışına TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, TUSİD Başkanı Uğur Atalay, İMMİB Başkanı Tahsin Öztiryaki, CNR Fuarcılık'ın sahibi Ceyda Erem, Sine Fuarcılık Genel Müdürü Gürkan Sekmen ile TUSİD Yönetim Kurulu Üyeleri ve fuarda katılımcı olarak yer alan firmaların temsilcileri katıldı. Fuarın açılış konuşmasını Sine Fuarcılık Genel Müdürü Gürkan Sekmen yaptı. Fuara ilişkin pazarlama ve tanıtım çalışmalarından söz eden Gürkan Sekmen şunları kaydetti:
"Bu sene sektöründe Avrupa'nın ikinci büyük fuarı olan 20'inci Ağırlama Teknolojileri Fuarı, CNR ve TUSİD ekiplerinin bir yılı aşan özenli çalışmasının eseridir. Bu sayede fuarımız bir önceki fuarın iki katına çıkarak Avrupa'nın en büyük fuarı olmuştur. Fuarımızı bu seviyeye getirmek için derneğimizle birlikte ortak akılla alın terimizi akıtarak hazırlandık. Fuarı 45 bin sektör profesyonelinin ziyaret etmesini bekliyoruz. Bir sonraki fuarımızın metrekaresini büyüterek 40 bin olarak belirledik. Amacımız bu fuar biter bitmez çalışmalara hızla başlayarak önce Avrupa'nın sonra da dünyanın bu alandaki en büyük fuarlarından biri olmak istiyoruz."

"ULUSLARARASI MARKALAR YARATMALIYIZ"
TUSİD Yönetim Kurulu Başkanı Uğur Atalay fuarın açılışında yaptığı konuşmada şunları söyledi: "TUSİD'in bu sene kuruluşunun 20'inci yıl dönümü. Aynı zamanda 20'inci kez TUSİD fuarını düzenliyoruz. Bir başkan olarak bu bana nasip olduğu için çok mutlu olduğumu belirtmek istiyorum. Tam iki sene süren uğraş sonucu bugün tüm sektörel firmalar kendilerini geliştirerek bu görmüş olduğunuz Avrupa'nın ikinci büyük fuarını açmış bulunuyoruz.
Özellikle üretici ve satıcı bütün firmalara derneğimize ve fuarımıza olan desteklerinden dolayı teşekkür ederim. Biz 10 sene önce Avrupa'nın en büyük ikinci fuarı olma hedefi koymuştuk. Bugün bunu başarmanın mutluluğunu yaşarken Türk insanının çalışarak azimli, kararlı ve istikrarlı şekilde doğru örnekleri takip ederek neleri yapabileceğini tüm dünyaya gösterme fırsatını bu fuarda kazanmış bulunuyoruz.
Bugün dünya endüstriyel mutfağında söz sahibi olabilmenin önündeki önemli argümanlar olan yetişmiş personel, vizyon, sermaye birikimi ile hazır olan sektörümüz zayıf halkamız olan uluslararsı marka yaratma hususunda da önemli adımlar atmalıdır. Bugün bu adımlar atılıyor fakat hepimize bu yönü başkan olarak göstermek durumundayım.
Uluslararası markalar yaratırsak bu sektörü Avrupa'da ve dünyada çok daha ileriye götürebiliriz. Bunları yaparken, üreticiler olarak kaliteyi takip ederken, fuarcı kuruluşlara da istikrarlı olmak, devletimize de yaptığı desteklerin yanında diğer ülkelerin, özellikle hantallığa düşmüş Avrupa ülkelerinin hangi konularda hantallığa düştüğünü saptayıp o yasa ve uygulamaların Türkiye'ye yerleşmesini önlemek bence devletimizin bize katacağı en önemli şey olacaktır. Sektörümüze ve ülkemize iyi fuarlar dilerim."

"CARİ AÇIĞI OLMAYAN BİR SEKTÖRÜZ"
İMMİB Başkanı Tahsin Öztiryakiler ise fuarın açılışında yaptığı konuşmada şunların altını çizdi:
"İlk fuarımız Hilton otelinin balo salonundaydı. Yaklaşık 400 kişinin oturup yemek yediği bir salonda biz ilk fuarımızı yapmıştık. Tabii o yıllardaki heyecanımız ve bu işe bakışımızı fuarlarımızı daha büyük yapabilmek amacıyla 5 arkadaşın bir araya gelerek kurduğu bu dernek bugün 45 bin metrekare alanda, 22 bin metrekarelik stand alanıyla bence çok önemli bir başarıya imza atıldı.
Çok net söyleyebiliriz; Avrupa'nın ikinci büyük endüstriyel mutfak fuarıyız. Bu metrekareler ile de ölçülebilecek bir şey değil. Biz aslında Avrupa'da İtalya'dan sonraki ikinci mutfak imalatçısı firmayız. Şu anda bu sektörün en çok ilgi çeken ülkesiyiz. Çin'den İtalya'ya kadar arada durulacak tek nokta, Avrupa'ya ihraç yapacak tek nokta biziz.
Geçmişte Avrupa'nın Çin'i olarak görülen Türkiye artık Avrupa'nın İtalyası durumunda. Bizler artık altyapısıyla, yardımcı malzeme ve destek birimleriyle sektörde her şeyi tamamladık. Sermaye birikimi oldu. Artık Türkiye'den markalar çıkaracağız.
Yeni tasarım ve Ar-Ge'ler ile dünyaya hem kendi mutfak kültürümüzü hem de sanayimizi götüreceğimizi düşünüyorum. Şu anda derneğimiz üyesi olan 148 firma yaklaşık 400 milyon dolar civarında ihracat yapıyor. Türkiye'nin sadece endüstriyel mutfakla ilgili ihracatı 1.3 milyar dolar. Bunun içerisinde soğutucular, dondurucular gibi bizim derneğimizin üyesi olmayan firmaların da oluşturduğu bir ihracat rakamı var. Umarım onlar da bizim aramıza gelecekler.
Mutfağın bütününe bakarsak Türkiye'de eviyle, oteliyle, restoranıyla yaklaşık 4 milyar dolarlık bir mutfak endüstrisi var. Dolayısıyla biz şu anda kendisini ispat etmiş bir sektörüz. Cari açığı olmayan bir sektörüz. Bundan sonraki yıllarda Türkiye'de iyi üretim yapan bir iş kolu oluşturmak ve bu ürünleri doğru yapan firmalardan oluşan bir sektör olmak istiyoruz.
Dünyada sektörlerin olmadığı yere müşteriler gelmezler. Eğer biz endüstriyel mutfak sektörünün varlığını hissettirebilirsek dünyadaki bütün alıcılar buraya gelirler. Fuar alanındaki bütün firmalarımız dünyaya mal satmak için hazırlanmışlar. Kendilerinde bu motivasyonu görebiliyorsunuz.

2011'DE 135 MİLYAR DOLAR İLE REKOR KIRDIK
Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi fuarda yaptığı konuşmada şunları söyledi:
"Böyle bir fuarın açılışında bulunmaktan memnuniyet duyuyorum; iki başkan da sektörle ilgili güzel şeyler söylediler. Gerek derneğin gerekse fuarın 20'inci yılını kutlaması Türkiye ve sektör için oldukça önemli.
Özellikle fuara destek veren dernekleri görünce birlik ve beraberliğin nelere kadir olduğunu bir kez daha gördük. Türkiye ihracatta 2011 yılında önemli bir rekorun altına imzasını attı. 2008 yılında krizde ihracatımızda kayıplar yaşadık ama 2011 yılında 135 milyar dolarla yeni bir rekor kırdık. Hedefimiz bu yıl 150 milyar dolarlık ihracat.
Özellikle altını çizmek istediğimiz sektörlerden biri sizin sektörünüz çünkü sektörün 1.3 milyar dolarlık ihracatı var. Bu fuarın Avrupa'nın ikinci büyük fuarı olması da ihracat konusunda önemli katkı sağlayacak.
Özellikle turizm sektöründe bu yıl 30 milyon turist 18 milyar dolarlık bir turizm geliri sağladı. 2023 yılında hedef bu geliri 50 milyar dolara çıkarmak. Bunun için de mutlaka yeni yatırımlara ihtiyaç var. Öncelikle sektörün Türk ürünlerini kullanmada özellik, çaba ve gayret içinde olması gerçekten önemli. Çünkü Türk turizmi şu anda dünyada 7. sırada. Bununla gurur duyuyoruz. Şu an Türk turizmi yeni markalar yaratıyor.
2 hafta önce Rixos'un Dubai'de açmış olduğu otelin açılışına katıldık turizm bakanımızla birlikte. Birçok ülkede yapılan yatırımlarla Türkiye yeni markalarıyla uluslar arası arenada yer almaya devam ediyor. Aynı şekide turizmin gelişmesiyle bu sektörde de gelişimin paralel ilerlemesi bize önemli avantajlar sağlayacak. Çünkü bir ülke hangi konuda avantaja sahipse diğer ülkeler, kullanılan ürünleri yakından takip ediyor. O yüzden bu konu çok önemli.
Avrupa ülkeri içinde Türkiye son derece önemli bir konuma sahip. Özellikle cari açık konusunda açık vermeyen bir sektör o yüzden bu sektördeki firmaları tebrik ediyorum. Cumhuriyetimizin 100. yıldönümünde 500 milyar dolar hedefimiz var bu hedefler içinde bizim tasarıma ve inovasyona yeni yatırımlara ihtiyacımız var. Bunlar olmadan marka olmak mümkün değil.
Marka ve tasarım konusunda önemli teşvikler var. Tahsin Öztiryaki başkanlığında tasarım yarışmaları yapılıyor. Bu yıl 17 sektörde tasarım yarışmaları 7 sektörde proje ve ar-ge çalışmaları olacak. Bu da büyük farklılıklar yaratma konusunda önemli bir adım. Bunları destekliyoruz. Son olarak birliğinin yapmış olduğu tasarım meslek lisesi oldukça önemli. Bu yıl eğitime başlayacak. Tebrik ediyorum, sektörümüze ve Türkiye'ye önemli katkı sağlayacağını düşünüyorum.
turizmdebusabah

Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52