Helal Ürünler Fuarı'nda Lezita farkı

Lezita, Türkiye’nin tek helâl gıda buluşması olan ve bu yıl üçüncüsü düzenlenen Uluslararası Helâl ve Sağlıklı Ürünler Fuarı’nda yerini aldı.

Helal Ürünler Fuarı'nda Lezita farkı
Gıdavitrini - Yeni ek tesisinin açılışını geçtiğimiz haftalarda 110 milyon TL’lik büyük bir yatırım ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla gerçekleştiren Lezita, bu yıl üçüncüsü düzenlenen Uluslararası Helâl ve Sağlıklı Ürünler Fuarı’nın katılımcıları arasında yer aldı. Gıda, kozmetik, giyim ve medikal ürünler sektörlerinin önde gelenlerini bir araya getiren fuarda, Lezita da Pratik Şef Ailesi’nden Lezita Piliç Döner ürününü ziyaretçilerine tattırdı.

“Hayatın Lezzeti” sloganı ile gıda sektörüne lezzetli ve kaliteli güvenli ürünler sunan Lezita, sektörünün önemli oyuncusu olarak, Türkiye’nin tek helâl gıda buluşması olan ve bu yıl üçüncüsü düzenlenen Uluslararası Helâl ve Sağlıklı Ürünler Fuarı’nda yerini aldı. Lezita, fuarda, herkesi mutfağının pratik şefi olmaya davet ettiği, sadece dört dakikada hazırlanan sağlıklı ve güvenilir Pratik Şef Ailesi’nin ürünlerinden piliç döneri ziyaretçilere tanıtarak, tattırdı.

Helâl ve Sağlıklı Ürünler Fuarı’nda Türkiye’den ve yurtdışından gelen çok sayıda firmayı, kendi sektörlerinde yüksek kalite ve güvenlik standartları ile tanıştırmaktan mutluluk duyduklarını belirten ABALIOĞLU Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Gıda Satış-Pazarlama Grup Başkanı Ender Abalıoğlu şunları söyledi: “Türkiye’nin en büyük ve en modern et entegre tesislerinden birine sahip Lezita olarak, sektörümüzde güvenlik ve kalite standartlarının sürekli gelişmesine öncülük ediyoruz. Uluslararası alanda geçerliliği olan Helâl Gıda Kesim Belgesi’ne sahip bir firmayız ve hayvan refahına gösterdiğimiz titizliği kesim aşamasında da en üst düzeyde uyguluyoruz. Lezita üretim tesislerinde piliçlerin tümü uzman veteriner hekimlerin kontrolünde tamamen elle kesiliyor. Lezita 24 saat canlı yayın sistemimiz sayesinde helâl, kaliteli ve hijyenik koşullardaki üretimimizi, tüm Türkiye’ye izliyor. Helâl ve Sağlıklı Ürünler Fuarı gibi uluslararası platformlarda da ülkemizi ve sektörümüzü en iyi şekilde temsil etmek, bize her zaman gurur ve mutluluk veriyor.”

Gıda sektörünün en hızlı büyüyen markası
Ülkemizin ilk özel sektör yem kuruluşu unvanıyla 1969 yılında faaliyete başlayan ABALIOĞLU Grubu, 2011 yılında Lezita markasının sergilediği başarılı performans ve sektör ortalamasının üzerinde bir büyüme hızı ile sektörde fark yarattı. ABALIOĞLU Grubu, gıda sektörünün genç ve yenilikçi oyuncusu Lezita markasının katkısıyla geçtiğimiz yıl ciro bazında yüzde 31’lik bir büyüme ile sektöründe ikinci sıraya yükseldi. Böylece, ABALIOĞLU, 2010 yılında elde ettiği 703.711 milyon TL’lik üretimden satış rakamını, 2011 yılında 921.935 milyon TL’ye yükseltti ve Türkiye’nin en büyük 500 sanayi kuruluşunun listelendiği ISO 500’de 72. sırada yer aldı.

İlk akla gelen ve en beğenilen pratik ürün markaları arasında üçüncü
Lezita, ayrıca, bağımsız araştırma kuruluşu Method Research Company tarafından yayınlanan Mayıs 2012 tarihli Bilinirlik Raporu’na göre akla ilk gelen ve en beğenilen pratik ürün markaları arasında üçüncü sırada yer alıyor.

Lezita’dan Türk mutfağına yenilikçi, leziz, sağlıklı ve yaşamı kolaylaştıran ürünler
Pratik Şef Ailesi’nin en yeni üyelerinden olan Lezita Acı Soslu Pişmiş Kanat, 7’den 70’e herkese hitap eden ve evden restoranlara tüketilebilen bir ürün. Lezita, önce tazecik kanatları özenle seçiyor. Sonra bu nefis kanatları, özenle soslayıp, doğal malzemelerle süslüyor. Son olarak da fırında nar gibi olana kadar güzelce pişiriyor. Size de sadece, birkaç dakikada ısıtıp afiyetle yemek kalıyor. Kemiksiz göğüs etinden üretilen Lezita Pişmiş Fileto Parçası, Pratik Şef Ailesi’nin diğer üyeleri gibi dört dakikada pratik bir şekilde hazırlanıyor. Lezita Pişmiş Fileto Parçası hazırlanırken, göğüs eti inceltilip şeritler halinde kesiliyor, üzeri özel bir kaplama ile kaplanarak farklı bir lezzet ve çıtırlık kazandırılıyor. Pratik Şef Ailesi’nin bir diğer yeni üyesi, yüzde 100 piliç göğüs etinden üretilen Lezita Özel Kaplamalı Nugget. Sadece piliç göğüs eti kullanılarak hazırlanan karışım, karabiber ve tuz ile lezzetlendiriliyor. Kendine özgü şeklini alması için özel kalıplardan geçirilen bu lezzet, kesildiğinde bembeyaz göğüs eti ortaya çıkıyor.

Lezita’nın helâl kesimi ve hijyenik üretimi 24 saat canlı yayın ile tüm Türkiye’de
Kuruluşundan bu yana kendi faaliyet alanının lider markalarından biri olmak için yatırımlarını aralıksız sürdüren Lezita, geçtiğimiz aylarda sektöründe bir ilke daha imza attı. Lezita Fabrikası Kamera Sistemi sayesinde helal, kaliteli ve hijyenik koşullardaki üretimini, bayileri, çalışanları ve tüm Türkiye’ye sunuyor. Lezita 24 saat canlı yayın sistemi sayesinde www.lezita.com.tr ziyaretçileri, üretim ve kesim hattı görüntülerine tıklayarak, taze piliç eti, ileri işlenmiş ürün üretimi ve kesim operasyonlarını 7 gün 24 saat boyunca takip edebiliyor. Uluslararası alanda geçerliliği bulunan Helal Gıda Kesim Belgesi’ne sahip olan Lezita, hayvan refahına gösterdiği titizliği kesim aşamasında da en üst düzeyde uyguluyor. Lezita üretim tesislerinde piliçlerin tümü uzman veteriner hekimlerin kontrolünde tamamen elle kesiliyor. Lezita’nın son derece şeffaf uygulaması, bayi ve çalışanlar açısından iş takibini kolaylaştırıp, güvenliği artırırken, bu helal kesim şartlarının tümünü eksiksiz olarak yerine getirdiğini de bir kez daha kanıtlıyor.

Lezita’dan ürünleri raf ömrü boyunca taptaze tutan özel ve yenilikçi sistemler
Lezita’da piliç eti üretimi, piliçlerin kesim hattına alınması ile başlıyor. Kesim, temizleme, hızlı soğutma ve parçalama işlemleri hat üzerinde el değmeden gerçekleşiyor. Toplam 3,5 saat içinde piliç eti 0-4ºC’lere soğutulmuş ve paketlemesi gerçekleşmiş olarak sevk alanına gönderilmiş oluyor. Bu şekilde hem ürünler aynı gün müşterilere ulaştırılabiliyor hem de hızlı soğutma sistemleri sayesinde kaliteli ve uzun raf ömürlü ürünlere sahip olunuyor. Lezita’nın ileri işlem hatlarındaki üretim, etlerin ve baharat karışımının kıyma makinesine beslenmesi ile başlıyor. Baharat karışımı, Türkiye et sektöründe ilk defa dizayn edilmiş olan baharat dozajlama sisteminde otomatik olarak tartılıyor ve bu sayede hataya yer verilmiyor. Emulsifier, silo, ve otomatik dolum sistemleri kullanılarak elde edilen Lezita şarküteri ürünlerinde, tamamen kapalı bir sistem ile üretim gerçekleştiriliyor. Lezita kaplamalı ürün ve köfte hatlarında ise kontiniu sistemi sayesinde üretim el değmeden gerçekleştiriliyor ve ürünler, hiçbir koruyucu katkı malzemesi kullanılmadan raf ömrü boyunca taze tutulabiliyor.

110 milyon TL’lik ek yatırımla hedef 2012 sonunda piliç etinde yüzde 27 büyüme
•    Lezita, toplam 100 bin metrekarelik alanı ile Türkiye’nin en büyük, üretimde geliştirilen en son teknolojilere sahip ve en hijyenik et entegre tesislerinden biri.
•    Lezita’nın 2006’da piliç eti pazarından aldığı pay 3,2 iken, 2011 yılı sonu itibariyle bu oran 7’nin üzerine çıktı.
•    2006 yılı piliç eti satışları, beş yılda yüzde 250 artırarak 2011’de 106 bin tona ulaştı.
•    İleri işlenmiş ürün satışları beş yılda yüzde 670 artarak 2011 yılı sonunda 8 bin 500 tona ulaştı.
•    Lezita Entegre Et Tesisi’nde son dönemde yapılan 110 milyon TL’lik kapasite artırımları ile saatte 12 bin olan piliç üretim kapasitesi 24 bin adede çıkarıldı.
•    İleri işlenmiş ürün grubunda ayda 1.000 ton olan kapasite, yaklaşık 2,5 katına çıkarılarak, 2.500 tona yükseldi.
•    Üç adet yeni ızgara makinesi ile but ızgaradaki kapasite, üç kat artırılarak, 9 tondan 27 tona çıkarıldı. Fileto kapasitesi dört yeni makine ile gün 80 tona yükseltildi.
•    Lezita kaplama hattında gerçekleştirilen yenilikler ile şu an saatte ortalama 400 kg köfte ve 600 kg kaplamalı son ürün olan kapasiteye, saatte 1.500 kg köfte ve 2.000 kg kaplamalı son ürün üretimi eklendi.
•    Yeni alınan vemag ve handman makineleri ile Lezita’nın şarküteri dolum hattındaki mevcut dolum kapasitesi iki katına çıkarıldı.
•    Lezita, birbirinden bağımsız ve paralel toplamda sekiz paketleme hattını yeni ek tesisinde devreye aldı ve her hatta farklı ürün paketlemesi gerçekleştiriliyor.
•    Lezita’nın 2012 yılı piliç eti hedefi yüzde13 büyüme ile 120 bin ton.
•    Lezita’nın işlenmiş ürün grubunda 2013 yılı satış hedefi, 2011 yılına göre iki kat artışla 18.000 ton.
•    ABALIOĞLU Grubu önümüzdeki üç yıllık süreçte ihracat kanalında her yıl en az yüzde 50 oranında büyümeyi hedefliyor.

Dünya ve Türkiye, Uluslararası Üçüncü Helal ve Sağlıklı Ürünler Fuarı’nda buluştu
Gıda ve İhtiyaç Maddeleri Denetleme ve Sertifikalandırma Araştırmaları Derneği (GİMDES), Güney Marmara Kalkınma Ajansı ve World Halal Council (WHC) desteğinde CNR EXPO’da 11 -14 Ekim tarihlerinde gerçekleştirilen fuarda, helal gıda ve içecekten kozmetiğe, medikal ürünlerden tesettür giyim ve hac malzemelerine kadar çeşitli ürünler sergilendi. BAE, Malezya, Endonezya, Filipinler, Singapur, ABD, Suudi Arabistan, Almanya, Hollanda, Fransa, Cezayir, Fas, Kanada, Japonya’dan gelen çok sayıda profesyonelin ziyaret ettiği Helal ve Sağlıklı Ürünler Fuarı’nın alım grubu ülkelerini Irak, İran, Endonezya, Malezya, Pakistan, Suriye, Hindistan, Bangladeş, Suudi Arabistan, Mısır, Bahreyn, Kuveyt, Katar, Umman, Yemen, Birleşik Arap Emirlikleri, Hollanda, Finlandiya, Kanada, Filipinler, Brezilya, Belçika, İngiltere ve Fransa oluşturuyor.

YORUM EKLE
YORUMLAR
Sevil çukur
Sevil çukur - 3 yıl Önce

Neden helal logosu yok koftede

SIRADAKİ HABER

banner50

banner52