Plastik atıkla geleceğimiz aydınlanıyor

Türkiye Enerji Verimliliği Meclisi (TEVEM) ve Enerji Verimliliği Derneği (ENVERDER) tarafından başlatılan Plastik Ambalajların Enerjiye Dönüşümü kampanyası, İzmir'in Aliağa ilçesinde Petkim kampüsü içinde bulunan Gazi İlköğretim Okulu'nda tanıtıldı.

Plastik atıkla geleceğimiz aydınlanıyor
Aliağa'daki çeşitli okullardan öğrencilerle vatandaşların da katıldığı toplantıda konuşan ENVERDER Başkanı ve TEVEM İcra Kurulu Başkanı Erkan Gürkan, 5 Haziran Dünya Çevre Günü etkinlikleri kapsamında ülke genelinde başlattıkları kampanyayla, kadınlar ve çocukların farklı mesajlarla bilinçlendirilmesini amaçladıklarını kaydetti.

Gürkan, Türkiye'de toplamı 350 bin tonlara ulaşan plastik atıkların enerjiye dönüştürülmesi halinde 3,4 milyar kilovat saat enerji elde edilmesinin ve 1,5 milyon kişinin yıllık enerji ihtiyacının karşılanmasının mümkün olduğunu belirterek, şöyle konuştu:

''Türkiye'nin 2010 yılı enerji üretim miktarı 208 milyar kilovat saattir. Enerji verimliliği sağlayacak söz konusu projemiz kapsamında atıklardan elde edilmesi planlanan enerjinin basit bir yaklaşımla ülkemizin elektrik tüketiminin yaklaşık yüzde 2'sini karşılamasının mümkün olduğu görülmektedir.''

Gürkan, kampanyanın, cari açığın kapatılması için sadece üretim değil tasarrufun da önemli olduğuna da dikkati çekerek, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Yeşil ekonomiyi teşvik için bir rapor hazırladık. Kamuoyu gündemine farklı çözümler getirmeye başlayacağız. Bunun ilk adımını atık toplama konusundaki bu kampanyayla atıyoruz. Bu iş ulusal refleks gerektiren ve herkesin taraf olmasını gerektiren bir iş. Enerji kaynaklarını ithal eden bir ülke cari açığını kapatmak istiyorsa bu iş, ferdin hayatında alacağı tedbirlerle tasarrufu artırmasıyla mümkün olur.''

ÇEVREYE DUYARLI, BİLİNÇLİ TÜKETEN BİR JENERASYON YARATMAK

Koç Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve ENVERDER Başkan Vekili Ali Koç, 21. yüzyılın problemlerine 20. yüzyıl yöntemleriyle çözüm bulunamayacağının artık anlaşılmaya başlandığını, dünyada hızla artan tüketimin enerji ihtiyacını artırdığını, petrole dayalı ürünlerin çeşitli çevre problemleri doğurmaya devam edeceğini söyledi.

Bu konuda devletler ve sivil toplum kuruluşlarının çabalarının yetersiz olduğuna, artık bireylerin de elini taşın altına koyması gerektiğine dikkati çeken Koç, şöyle konuştu: ''Bu kampanya bir farkındalık yaratacak. Çevreye duyarlı, tüketime duyarlı, bilinçli tüketen bir jenerasyon yaratırsak gelecek açıdan daha aydınlık bir tablo bırakmış oluruz. Plastiğin bu kadar çevreci bir madde olduğunu tahmin etmiyorduk. Ne yalan söyleyeyim ben de aksini düşünüyordum. Bu kampanyayla şimdiden plastiğin ne kadar faydalı olabileceğine ilişkin farkındalık yaratıldı. Bu kampanyanın başarısını çok önemsiyorum, çok daha bilinçli bir jenerasyon yaratacak. Ulusal hedeflerimizin az olduğu şu tarihlerde, plastik atıklardan enerji üretimini ulusal hedef haline getirip dünyada bu işi en iyi yapan ülkelerden birisi de olabiliriz. Neden olmasın?''

Koç, kampanya kapsamında Türkiye'de plastik ambalajlarla 1,5 milyon kişinin yıllık enerji ihtiyacının karşılanabileceğinin ifade edildiğini, bunun yüzde 10'unun, yani 150 bin kişinin enerji ihtiyacının karşılanmasının dahi büyük başarı olacağını sözlerine ekledi.

SOCAR&TURCAS Grup Şirketleri Başkanı Kenan Yavuz da, sanayiye ve üretime, çevrenin düşmanı gözüyle bakılmasını yanlış bulduğunu, artık sanayicilerin de çevreyi minimum kirleten durumunda olması gerektiğini söyledi.

PLASTİK HAKKINDA ÖNYARGILAR

Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Yönetim Kurulu Başkan Vekili Erdoğan Çiçekçi, EBSO Çevre Yarışması'nda bu yıl ana temanın ''Geri Dönüşüm'' olarak belirlendiğini, Petkim'in bu temaya uygun bir kampanyaya başladığını ifade etti.

Çiçekçi, bazı çevreci örgütler ve belediye başkanlarının, plastiğe ilişkin bilimsel dayanağı olmayan iddialarda bulunduğunu, çevre kanunlarıyla atık toplama işinin belediyelere verilmesine rağmen bazı belediye başkanlarının bunu önemsemediğini ve plastiği kötülemeyi tercih ettiğini öne sürdü.

Petkim Genel Müdürü Hayati Öztürk, dünyada plastik kullanımının giderek arttığını, ancak plastiklerin kullanıldıktan sonra atılacak değersiz maddeler olmadığını belirterek, ''Türkiye 110 milyon ton petrol ithal ediyor. Petrolde 10 dolarlık artış 4 milyar dolar ilave maliyet getiriyor. Enerji verimliliği ve sürdürülebilir kalkınma açısından bu kampanyanın başarısı çok önemlidir'' dedi.

KAMPANYA KARAKTERİ: PAJİ

Petkim ana sponsorluğunda ve ''Plastik Atık Geleceğimizi Aydınlatıyor'' sloganıyla başlatılan kampanyanın karakteri ise ''Peji'' olarak belirlendi.

 

Kampanya kapsamında ilk etapta televizyon reklamları yoluyla bilinçlendirmenin yapılması, gelecek dönemde Peji karakterinin elektrik faturaları üzerinde de mesajlar vermesi hedefleniyor.

Kampanya kapsamında yapılan bilgilendirmede, 1 milyon adet 1 litrelik bulaşık deterjanı şişesiyle 120 kişinin 1 yıllık; 1 milyon adet çamaşır suyu şişesiyle 654 kişinin 1 yıllık elektrik ihtiyacını karşılayacak enerji sağlanabiliyor.

Tören sonrasında katılımcılar ve çocuklar, kampanya karakteri Peji ile birlikte plastik ambalajları, toplama tankına attı.

Zaman

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52