Dünyaca ünlü yıldızların lokumcusu

Türk kültürünü yansıtan ürünler ve ilginç tasarımlarla süslediği markasıyla ünlü isimleri müdavimi yapmayı başardı.

Dünyaca ünlü yıldızların lokumcusu
Zeynap Keyman'ın Türk kültürünü yansıtan ürünleri ilginç tasarımlarla süslediği markası Lokum İstanbul, Richard Gere'dan sonra İngiltere'nin en zor beğenen adamı olarak tanınan Yetenek Sizsiniz jürisi Simon Cowell'ı da tavladı. Richard Gere'e çok sevdiği Türk kahveli lokumlarını Ekvator Fahri Konsolos'u Fadi Nahas'ın Los Angeles seyahatleriyle ulaştıklarını söyleyen Keyman, "Simon Cowell da Londra'daki mağazamıza gitmiş. Hem Türk kahvesi içmiş, hem de alışveriş yapmış. İki Fesli mum, akide şekeri ve lokum aldıktan sonra da 'Gene Geleceğim' diyerek ayrılmış" dedi. Kısa süre sonra Londra mağazasında Elton John'u da göreceklerini beklediğini ifade eden Keyman, "Bin Ladin'in kız kardeşi ve Al-Sabah ailesi de müşterimiz. Ayrıca yurtdışında şeyhlerin düğünlerinden de talep alıyoruz. Bizden ürün isteyip misafirlerine hediye ediyorlar" dedi.
Zeynep Keyman, Güler Sabancı'ya da tasarladığı kart ve davetiye tasarımları ile başladığı işini lokum İstanbul ile sürdürüyor. Şimdi büyümek için franchise vermeye de hazırlanıyor. İlk franchise talebini yurtdışından aldığını dile getiren Keyman, "Franchise için değerlendireceğimiz ilk teklifi Suudi Arabistan ve Bahreyn'den aldık. Yaza doğru oralarda franchise mağazamız açılmış olacak. Ardından da Dubai'ye yöneleceğiz. Talep edenler ise bizi Londra kanalından buldular" diyor
Türkiye'de franchise konusunu sadece İstanbul ile kısıtlamadıklarını dile getiren Keyman, "30 metrekarelik bir dükkan tasarım ve franchise ücretiyle 150 bin liraya mal oluyor. Yatırım ise yere göre değişmek kaydıyla ortalama 15 ayda dönüyor" diye konuştu.
6 AYDA 1.1 MİLYON LİRA CİRO
Tespih şeklinde akide şekeri, Fes içinde mum, tef içinde lokum gibi ilginç tasarımlarla sunduğu ürünlerle öne çıkan Lokum İstanbul şu an İstanbul ve Londra'da mağazalarıyla faaliyette. Ayırca Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminalinde bir mağaza açma hazırlığında olduklarını da belirten Keyman şöyle devam etti: "6 aylık ciromuz 1.1 milyon TL. Bu sadece Türkiye'deki tek dükkanın cirosu. Müşterilerimizin yüzde 70'i Türk. Ancak bir gözlemimiz var. müşteriler genelde akide şekerini kendileri için lokumumuzu ise misafirleri için alıyorlar."
HARRODS'A KABUL EDİLDİM AMA HAVA PARASI YÜZÜNDEN GİREMEDİM
Ayak basttı parası nedeniyle davet edilmesine rağmen Harrods'da dükkan açmadığını belirten Keyman, "Türkler için bu bir mit ama biz tercih etmedik. Harrods'ın kabul etmesi standartlar açısından harika ama ticari açıdan mantıklı değil. Ben bu işi hem severek hem de para kazanmak için yapıyorum. Beş sene sonra daha da büyüyünce aynı şekilde konuşmayabilirim. Harrods'da da oluveririm" diyor.
LOKUMUN KİTABINI YAZDI
Lokumu herkesten farklı bir algılama şeklimiz var diyen Keyman çiğ balıklı sushi dünyada nasıl tanındıysa lokum da dünyada 'Turkish delight' olarak değil, lokum olarak bilinsin" diyor. Bunun için lokumun ve Lokum İstanbul'un hikayesini anlatan bu kitabı çıkarttıklarını ifade ediyor.
Habertürk

Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52