Temizliğe yatırım yaptık!

Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayicileri Derneği (KTSD) Başkanı Ahmet Pura, kozmetik ve temizlik ürünleri pazarının 2010'da da büyüdüğünü söyledi.

Temizliğe yatırım yaptık!
Ahmet Pura, "2010'u iyi geçirdik. Tüketicinin ilgisi büyük. Kozmetik, temizlik ve kağıt ürünleri reklam yatırımlarında yüzde 17,1 pay ile birinci sırada bulunuyor." dedi. Pura, 3 hızlı tüketim ürün grubunda 10 milyar 514 milyon liralık pazar büyüklüğüne ulaşıldığını, bunun yüzde 37'sinin kozmetik ve kişisel bakım, yüzde 35'inin temizlik ürünleri ve yüzde 28'inin de hijyenik kağıt ürünlerinden oluştuğunu kaydetti. Sektörün ihracatının 1 milyar 340 milyon dolar olduğunu belirten Pura, bunun 684 milyon dolarının kozmetik ve kişisel bakım, 193 milyon dolarının temizlik ürünleri ve 460 milyon dolarının da hijyenik kağıt ürünlerinden oluştuğunu, bu yıl pazarda kategorilere göre yüzde 5-7 büyüme beklediklerini söyledi.

Pura'nın açıklamasına göre geçen yıl Türkiye'de 3 milyar 840 milyon liralık kozmetik ürünü, 3 milyar 651 milyon liralık deterjan ve diğer temizlik ürünleri, 3 milyar 24 milyon liralık hijyenik kağıt ürünleri tüketimi gerçekleşti. Çamaşır deterjanlarında tüketim 2010'da, 2009'a göre yüzde 9,34 oranında azalarak 1 milyar 849 milyon liraya düştü. Çamaşır deterjanı pazarı daralırken konsantrematik yumuşatıcı tüketim miktarı 2010'da yüzde 29,3 artış gösterdi. Türkiye'de geçen yıl evde temizlik için 1 milyar 801 milyon lira harcandı. Ev temizliğinde tüketimin 452,3 milyon liralık bölümünü çamaşır suları oluşturdu. 2010'da bulaşık deterjanı pazarı yüzde 1,53 artarak 797,7 milyon liraya yükseldi.

Zaman

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52