Markalar tehdit altında!

Tüketicilerin tercihlerini sosyal ağlar üzerinden belirlemeye başladığı şu günlerde Türkiye’nin en değerli markaları sosyal ortamçalışmalarında sınıfta kaldı.

Markalar tehdit altında!
Gıdavitrini - Capital Dergisi tarafından belirlenen 2011 yılının en değerli markalarının %50’si sosyal ağlarda ya varlık göstermiyor ya da adları üçüncü kişiler tarafından kullanılıyor. Özellikle son dönemde tüketici tercihlerinin belirlendiği en interaktif ve hızlı ortam sosyal ağlar haline gelirken Türkiye’nin en değerli markaları geleneksel pazarlama faaliyetlerindeki başarısını sosyal medyada sergileyemedi. Adres Patent Firması’nın yaptığı araştırmaya göre; Capital Dergisi tarafından belirlenen 2011 yılının en değerli 50 markasının %50’si,geleneksel reklam ve pazarlamada markalarını gözü gibi korurkensosyal medyada ya varlık göstermiyor ya da isimleri sosyal ağlarda üçüncü kişiler tarafından kullanılıyor. Esas adlarını sosyal ağlarda başkalarına kaptıran markalar, haksız kullanımlara tescil belgeleri ile itiraz etmek yerine farklı bir isimle sosyal ağ sayfası oluşturarak online ortamda marka kaybına uğruyor.

Adres Patent’in araştırmasına göre; 2011 yılınınen değerli 50 markasının Facebook’ta %50’si, Twitter’da ise %60’ı ya bu ağlarda varlık sergilemiyor ya da sosyal ağlarda adlarını ‘www.facebook.com/markaismi’ ya da ‘www.twitter.com/markaismi’ şeklinde doğrudankullanamıyor ve farklı uzantılı isimlerle almak zorunda kalıyor. Bunun en temel sebebi ise kendi isimlerinin daha önce üçüncü bir şahıs tarafından kullanılmaya başlanmış olması.

“Marka tercihleri sosyal ağlarda belirleniyor”

Sosyal ağlarda marka adları ileüçüncü şahıslar tarafından sayfa açıldığını fark eden firmaların,marka tescil belgesi ile itirazda bulunması durumunda ismin kullanım hakkının kendilerine geçeceğinin altını çizen Adres Patent Genel Müdürü Av. Ali Çavuşoğlu; “Sosyal ağlarda marka adına kurumdan bağımsız sayfalar bulunması hem tüketici açısından kafa karışıklığına sebep olmakta hem de sosyal ortamlarda marka kaybın yol açmakta. Kurumsal yapısını tamamlamış firmaların bu konuda çok dikkatli olması ve sosyal medyada markalarına sahip çıkması gerek. Özellikle Twitter ve Facebook son dönemde marka tercihlerini belirleyen en önemli ortamlardan biri haline geldi. Bu konuda dünya markalarını örnek almalıyız” açıklamasında bulundu.

Tescil belgesi ile itiraz eden adını kullanma hakkı kazanıyor!

Sosyal medya ortamları üzerinden yürütülen ‘e-kurumsallık’ çalışmalarının tüm dünyada artış gösterdiğine dikkat çeken Çavuşoğlu; “Türkiye’nin uluslararası çapta başarı gösteren firmaları milyon dolarlık değerleriyle markalarını korurken sosyal medyada tehlike arz eden bir marka kaybına maruz kalıyorlar.En değerli 50 markamızın %50’sinin ya bir Facebook-Twitter hesabı yok ya da isimleri başkaları tarafından kullanılıyor. Firmalar da bu noktada farklı bir isim ile sayfa açma yoluna gidiyorlar. Bu noktada yapılması gereken en doğru şey ticari unvan ya da marka tescil belgesi ile sosyal ağın yönetim merkezine itirazda bulanmak” dedi.



MARKA ADIYLA FACABOOK SAYFASI OLMAYAN MARKALAR

MARKA ADIYLA TWITTER SAYFASI OLMALAN MARKALAR

BİM

TÜRK TELEKOM

VAKIFBANK

ARÇELİK

HALKBANK

BİM

PETROL OFİSİ

VAKIFBANK

ŞİŞECAM

PETROL OFİSİ

VESTEL

ŞİŞECAM

BSH

VESTEL

TEB

BSH

AYGAZ

ÜLKER

DOĞUŞ OTOMOTİV

TEB

ŞEKERBANK

AYGAZ

TEZ TOUR

DOĞUŞ OTOMOTİV

PINAR SÜT

ŞEKERBANK

İPRAGAZ

TEZ TOUR

BANVİT

CARREFOUR SA

SÜTAŞ

PINAR SÜT

BRİTA

İPRAGAZ

TOFAŞ

BANVİT

TAT

KİPA

ŞÖLEN

SÜTAŞ

BEYPİ

BRİSA

ANADOLU SİGORTA

TOFAŞ

TÜRK TRAKTÖR

TAT



TÜRK TRAKTÖR



ŞÖLEN



KESKİNOĞLU



BEYPİ



ANADOLU SİGORTA

*Yukarıda adı geçen firma ve markalar Facebook ve Twitter sayfaları olup olmamalarına göre değil, sayfalarını eksiksiz ve eksiz olarak esas marka adlarıyla alıp almadıklarına göre değerlendirilmiştir.



Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker, Marka, Patent, Ali Çavuşoğlu, Adres Patent, Bim, Twitter, Facebook

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52