2012 ihracatı sektörü 'tat'landırdı

Türk çikolata ve şekerleme sektörünün son yıllarda yaptığı yatırımlarla bölgesel güç olma yolunda ilerlediği bildirildi.

2012 ihracatı sektörü 'tat'landırdı
Çikolata ve Şekerleme sektörünün son yıllarda yaptığı yatırımlarla bölgesel güç olma yolunda sağlam adımlar attığını belirten Şekerleme ve Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Zekeriya Mete, “Sektördeki Ar-Ge ve inovasyon çalışmaları ve ihraç ürünlerimizin tanıtılması konusunda gerçekleştirdiğimiz yoğun çabalarımız sonucunda, 2011 yılında 2 milyar dolar olan şekerleme, çikolata ve şekerli mamuller ihracatı 2012 yılı sonunda 2.5 milyar dolara ulaştı” dedi.

Merdiven altı üretime dikkat
Türk çikolata ve şekerleme sektörünün en önemli sorunlarından birinin de merdiven altı üretim olduğuna dikkat çeken Zekeriya Mete, “Türkiye’de sektörün en büyük sorunu kayıt dışı üretim alanları. Bununla sektör çok ciddi mücadeleler verdi. Ancak burada çok fazla başarılı olunamadı. Şimdi yavaş yavaş tüketici bilinçlenmeye başladı. Gelir seviyesi de arttıkça tüketici artık markalı ürünleri almayı tercih ediyor” dedi.

Sektörün temeli lokum ve helva ile atıldı
Türkiye’de şekerli ve çikolatalı mamuller sektörünün başlangıcının, küçük imalathanelerde üretilen lokum ve helva gibi geleneksel Türk şekerlemelerinin üretimine dayandığını ifade eden Mete, "Günümüzde, geleneksel üretim yöntemleriyle birlikte modern üretim teknolojisi de kullanılıyor. Şekerli ve çikolatalı mamuller Türkiye’nin hemen hemen her ilinde ve ilçesinde üretilmekte. Sektörde büyük, orta ve küçük işletmeler birlikte yer almakta. Sektöre ait ürün yelpazesinin çok geniş olması sektörün büyümesindeki en önemli faktörlerden biri oldu." şeklinde konuştu.
milliyet.com.tr / Basın

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52