Kuru meyvede hedef Uzakdoğu pazarı

Kuru meyve ihracatını 2023'e kadar ikiye katlamayı hedefleyen ihracatçılar, Uzakdoğu pazarı için tanıtım grubu kurdu.

Kuru meyvede hedef Uzakdoğu pazarı

Kuru meyve ihracatını 2023'e kadar ikiye katlamayı hedefleyen ihracatçılar, Uzakdoğu pazarı için tanıtım grubu kurdu. Bütçesi ihracattan kesilecek fonla oluşturulan grup, Çin, Japonya, Endonezya, Rusya ve Hindistan'da tadım günleri düzenleyecek.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Kuru Meyve Sektör Kurulu Başkanı Eli Alharal, ihracat stratejisi kapsamında sektörde halen 1,4 milyar dolar olan ihracatı 3 milyar dolara çıkarma hedefi koyduklarını, bu kapsamda alternatif pazar ve katma değeri yüksek ürünler üzerinde çalışmalara yoğunlaştıklarını dile getirdi.

Kuru meyvede en önemli pazar olan Avrupa'da artık doygunluğa erişildiğini, gelişim için yükselen pazarlara odaklanılması gerektiğini ifade eden Alharal, bir kaç yıldır ihracatçı birlikleri ve firmalar bazında Çin ve Japonya başta olmak üzere bir kaç pazarda tanıtım çalışmaları yapıldığını kaydetti.

Bu ülkelere yapılan ihracatta belirgin artışlar söz konusu olduğunu ancak istenen hedeflere ulaşabilmek için güç birliği yapmanın şart olduğunu dile getiren Alharal, şöyle devam etti:

''TİM Sektör Kurulu'nda alınan kararla yurt dışı tanıtım faaliyetleri için Kuru Meyve Tanıtım Grubu kurulmasına karar verildi. Grup İstanbul, Ege ve Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri'nden 3'er üyeden oluşan bir kurulla yönetilecek. Bütçesi ihracattan kesilecek on binde 7,5'lik kesintiyle oluşturulacak. Grup, ilk etapta kuru incir, çekirdeksiz kuru üzüm ve kuru kayısı ürünlerine odaklanacak.''

Antep Fıstığı Tanıtım Grubu da katılacak
Alharal, Güneydoğu Anadolu Birliği tarafından geçmişte oluşturulan Antep Fıstığı Tanıtım Grubu'nun bütçe sıkıntıları nedeniyle istenen yoğunlukta faaliyet gösteremediğini, alınan kararla birliğin gelecek yıl yapılacak genel kurulunda bu grubun kapatılarak Kuru Meyve Tanıtım Grubu'na dahil olacağını ifade etti.

Grubun çerezlerin de dahil olduğu geniş bir ürün gamına yönelik tanıtım çalışmalarını üstleneceğini ifade eden Alharal, grubun ihracat stratejisi çalışmasında hedef pazar olarak seçilen Çin, Japonya, Endonezya, Rusya ve Hindistan'da çalışma yürüteceğini kaydetti.

Kuru Meyve Tanıtım Grubu'nun kuruluşu için TİM ve Ekonomi Bakanlığı'nın onaylarının beklendiğini dile getiren Alharal, ''Grup, bir süredir firmalar bazında yürütülen tanıtım çalışmalarını daha profesyonel biçimde ele alacak. Daha önce farklı ürünler için kurulan tanıtım gruplarının hedef pazarlarda çalıştığı kurumlarla temasa geçtik. İş planları üzerinde çalışıyoruz'' diye konuştu.

''Uzakdoğu'nun kuru meyve talebi, çok yakında Avrupa'yı geçecek'' diyen Alharal, kuru incirde Çin'de televizyonlar üzerinden başlayan tanıtım çalışmalarını market zincirlerine yayacaklarını, Japonya'dan da en büyük perakende zinciri Aeon'un satış noktalarında tadım etkinlikleri düzenleyeceklerini söyledi.

Bu pazarlar için çeşitli promosyon ürünü dağıtımının da planlandığını kaydeden Alharal, sözlerini şöyle tamamladı:
''Rusya dışındaki diğer ülkelerde ürünlerin tanıtımı yapmak faydalarını anlatmak durumundayız. Örneğin incirde Uzakdoğu ülkelerinde İran'da üretilen, kalitesi Türk incirinden çok daha kötü olan incirler biliniyor. Bu algıyı değiştirmemiz gerekiyor. Bunun için de marketlerde mümkün olduğu kadar insana ürünlerimizi tattırmak durumundayız.''

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52