KOBİ'lerden market ayaklanması!

Market rafına girebilmek için kendilerinden yüklü katılım bedelleri istenen KOBİ'ler Rekabet Kurumu'na şikâyette bulundu. Rakamlar çok çarpıcı...

KOBİ'lerden market ayaklanması!

Zincir marketlerin rafa almak için para istediği KOBİ'ler Rekabet Kurumu'na şikâyette bulundu. Üreticilerin % 85'i ulusal ve uluslararası zincirlere giremediğini söyledi. Rekabet Kurumu Başkanı Kaldırımcı "Takipteyiz" dedi
Sabah'ın gündeme getirdiği zincir marketlere giremeyen KOBİ'ler isyan bayrağı açtı. Rekabet Kurumu'nu şikâyet yağmuruna tutan üreticilerin yüzde 85'i ulusal ve uluslararası zincirlere, yüzde 57.5'u indirim marketlerine, yüzde 73.8'i yerel marketlere, yüzde 75.8'i ise toptancı marketlere girmelerinin engellendiğini bildirdi. Kurumun raporuna göre üreticiler en çok rafa girme bedellerinin aşırı yüksek olmasından şikâyetçi. Yüzde 80.8'i raf, yüzde 79'u rafta kalma, yüzde 84'ü ise firma listeleme bedellerinin makul olmadığını belirtti. Kurum bunun üzerine sektörü mercek altına aldı. Rekabet Kurumu Başkanı Nurettin Kaldırımcı "KOBİ'nin malını satması gerekiyor. Bu işi daha sıkı takip edeceğiz" dedi.

PARA ALAMIYORUZ
Üreticilerin perakende sektörü ile ilgili en büyük şikâyetlerinden biri de alacak vadelerinin uzunluğu oldu. Üreticiler ulusal zincirlerde 82.3 gün, geleneksel perakendecilerde ise 59 gün sonra para alabildiklerini söylediler. Zincir marketlerle sorunlarını uzlaşma ile çözmeye çalıştıklarını anlatan üreticilerin yüzde 15'i de mahkemeye gittiğini vurguladı.
Zincir marketler KOBİ'lerden listeleme, raf, insert, elektrik, promosyon gibi birçok alanda katılım bedeli talep ediyor. Bu durum öngörülmeyen bir maliyet ve ticari risk yaratıyor. Bedeller nedeniyle birçok şirket ulusal zincirlere ya giremiyor ya da çıkmak zorunda kalıyor.

"SIKI DENETİM YAPACAĞIZ"
Konuyla ilgili açıklama yapan Rekabet Kurumu Başkanı Nurettin Kaldırımcı ise perakendecilerin bir anlamda üreticilerin patronu haline geldiğini belirterek, "Orta büyüklükte KOBİ'nin malını satması lazım. Bu işi daha sıkı takip edeceğiz" dedi. Kaldırımcı, sektörde bakkal, pazar, manav olarak bilinen geleneksel pazar satışlarının yüzde 50'ye yakın paya sahip olduğunu belirterek, "Şu anda yoğunlaşma makul seviyelerde. Ancak doygunluk aşamasına yaklaşıldı. Bundan sonraki birleşme ve devralmaları dikkatle inceleyeceğiz" dedi.
Mehmet Nayır - Sabah

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52