Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri

Kampanya sitelerinde çok şey değişecek

Söyleşi

Dünyada önemli e-ticaret trendlerinden biri haline gelen ‘kampanya siteleri’ne bir yenisi daha eklendi. Uzun yıllardır e-pazarlama konusunda önemli girişimlerde bulunmuş olan Adres Patent Genel Müdürü Avukat Ali Çavuşoğlu bu birikimini ‘AdresNet’ firması çatısı altında topladı.

Online pazarlama ve tanıtım faaliyetleri konusunda kazandığı deneyimi somut bir ticari faaliyete dönüştüren AdresNet’in ilk projesi ise ‘FırsatlarVadisi.com’ oldu. Sıradan kalıplar üzerinden yürütülen kampanya sitesi mantığına yeni ve farklı bir soluk getirme amacı ile yola koyulan Çavuşoğlu iddialı: “6 ay içerisinde Türkiye’deki ilk 5 kampanya sitesi arasında yer alacağız”
Şu sıralar hem dünyada hem Türkiye’de büyük ilgi gören ‘kampanya sitesi’ furyasına dahil olmak aklınıza nereden geldi?

Her ne kadar konumuz marka ve patent de olsa Adres Patent olarak e-ticaret ve sosyal medya konularında önemli atılımları olan bir kurumuz. Bu konuda hiçbir zaman çağın gerisinde kalmadık. Marka konusunda önemli satışların yapıldığı ‘MarkaBorsası.com’un fikir babası olarak bunun gibi bir çok projeye imza attık. Günümüz ‘online’ ortamda farkındalık yaratabilme günü. Biz de uzun yıllardır internet üzerinden tanıtım ve pazarlama yapan bir firma olarak bu konuya dahil olmamız gerektiğinin bilincindeydik. Kurduğumuz deneyimli kadro ve bilgi birikimimiz ile ‘AdresNet’ firmasını kurduk ve ‘Fırsatlar Vadisi’ bu firmanın ilk projesi. Geleceğin ticaret anlayışının önemli bir kısmını ‘kampanya siteleri’ oluşturacak. Bu, yüzü geleceğe dönük bir strateji. Biz de vizyonu geniş bir ekip olarak bu yeni pazarın içinde bulunmaya karar verdik ve ‘Fırsatlar Vadisi’ ile yola koyulduk.

Fırsatlar Vadisi’ni diğer kampanya sitelerinden ayıran nedir? Bu kadar çok alternatifi varken insanlar neden Fırsatlar Vadisi’ni seçmeli?

Yeni kurulan bir şirket olmamıza rağmen bugüne kadar deneme yanılma yöntemi ile kendini geliştirmiş ‘ilk’lerin hatalarından o hatalara tekrar düşmek zorunda kalmadan önemli dersler çıkardık. Türkiye ve dünyadaki örnekleri ayrıntıları ile inceledik ve bu konuda önemli bir araştırma faaliyeti yürüttük. Sonucunda kampanya odaklı online pazarlamanın ilk koşulunun müşterinin kendini güvende hissetmesi olduğuna karar verdik. Bunun en önemli sebebi müşterinin sadece bize değil aynı zamanda ortaklık yaptığımız firmalara da güvenmesi gerektiği gerçeği. Kampanya siteleri genellikle kendilerini aracı bir kurum olarak görüyor ve müşterinin aldığı hizmetten memnun kalıp kalmadığını takip etmiyor. Bize düşen görev müşterinin ‘kalıcı’ memnuniyetini sağlamak. Bu yüzden iş ortaklarımızın sunduğu hizmet ve ürünlerin farklı, akılda kalıcı, kaliteli ve uygun olması birincil koşulumuz.

Bunun için ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?

Sadece alışverişe online bir ortam sağlayan bir internet sitesi olarak görev almayacağız. Müşterilerimiz ve iş ortaklarımız bizim referansımız ile bir araya geliyor. Bu yüzden müşterimizin ortaklarımızın sunduğu hizmet ve ürünlerden memnun kalması doğrudan bizi ilgilendiriyor diyebiliriz. İş prensibimizin birincil gerekliliği bu köprüyü kurarken iki tarafın da çıkarlarını korumaktır.

‘Fırsatlar Vadisi’ sitesini tasarımı da diğer kampanya sitelerinden çok farklı. Bu alandaki tüm sitelerin kullandığı ortak bir tema mevcut. Biz çalışma prensibimizdeki farklılığı kanıtlamak için değişime görsel öğelerden başladık. Sitemizi ziyaret eden ve üye olan kullanıcıların en doğru bilgiyi en kolay şekilde bulabilmesi için tasarladığımız ara yüzümüz ile çok daha tüketici odaklı bir hizmet sunuyoruz.

Tüm bunların yanında en önemli prensiplerimizden biri iş ortaklarımızın göstermelik fiyat indirimlerine gitmesinin önüne geçmek. Kampanya siteleri arasında bu konuda maalesef olumsuz sonuçlar doğuran örnekler yaşandı. ‘Fırsatlar Vadisi’ olarak; fiyatları önce yükseltip sonra neredeyse %90’a varan göstermelik indirimler uygulayan örnekler arasında yer almayacağız.

Kampanya sitesi mantığına getirmeyi hedeflediğiniz yenilikler var mı?

Öncelikle iş ortaklarımız ve müşterilerimizle çok daha geleceğe yönelik ilişkiler kuruyoruz. Örneğin iş ortaklarımız müşterilerimize sadece kampanya süreci boyunca indirim sağlamayacak. Müşterilerimiz, firmasında Fırsatlar Vadisi logosu bulunduran anlaşmalı ortaklarımızın ürün ve hizmetlerinden devamlı indirimli olarak yararlanabilecekler. Bir sonraki adımda bu projeyi hayata geçirmek adına ‘Vadi Kart’ uygulaması başlatacağız. Vadi Kart sahibi olan üyelerimiz sadece kısıtlı kampanyalarla sınırlı kalmak zorunda kalmayacak ve özel müşterilerimiz haline gelecekler.

‘Fırsatlar Vadisi’ olarak kısa dönem hedefleriniz neler?


Her ne kadar daha yolun başında olsak bile konusunda uzman ekibimiz, online ticaret ve tanıtım konusundaki tecrübelerimiz ve iş disiplinimiz ile kısa sürede büyük adımlar atabileceğimize inanıyoruz. Bu bakış açısıyla kısa dönemde ilk 3 ay içerisinde Türkiye’deki fırsat siteleri arasında ilk 10’a, ilk 6 ay içinde ise ilk 5’e girmeyi hedefliyoruz. Yılsonuna kadar da toplam 100 bin üyeye ulaşma amacı taşımaktayız.

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.