Son 3 yıldır bazı ürünlerindeki tuz oranını, yüzde 15'lerden yüzde 2,5'lere kadar çekince, Türklerin yoğun olarak yaşadığı "etnik pazar"larla sınırlı ihracatını, 40 ülkeye yayan Marmara Zeytin Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (Marmarabirlik), bu yıl 25-30 milyon dolar ihracat hedefliyor.
Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, yaptığı açıklamada, 1 Kasım 2012-11 Ocak 2013 kampanya döneminde 137 milyon lira değerinde 44 bin 500 ton ürün alımı gerçekleştirdiklerini hatırlattı.
Asa, birliğin genel satışlarının yıllık ortalama 28 bin ton seviyelerinde olduğunu, bu yüzden ihracata büyük önem verdiklerini belirterek, özellikle Avrupa ağırlıklı dış satışları artırmak için çalışmaları yoğunlaştırdıklarını bildirdi.
Avrupa'da toplam satışlarının 4 bin 500-5 bin ton seviyelerinde bulunduğunu kaydeden Asa, şöyle konuştu:
"Yaklaşık 10 yıldan bu yana Avrupa'da tek distribütör ile çalışıyorduk. 2012'nin son günleri itibarıyla sözleşme bitti ve geçtiğimiz aylarda aldığımız karar ve yaptığımız çalışmalar doğrultusunda, Avrupa'da toplam 12 bayi yapılanması gerçekleştirdik. Daha çok noktaya ulaşmak ve daha geniş alana hitap etmek üzere böyle bir yapılanma gerçekleştirildi. Yani tek bayilik sisteminden vazgeçilmiş oldu. Özellikle sadece Avrupa'daki hedefimiz 2013 yılı içinde 6 bin ton civarında ürün satışını gerçekleştirebilmek. Aynı zamanda toplam olarak da dünya genelinde 40 ülkeye ihracatımız bulunmakta ve inşallah diğer ülkelerle toplam ihracatımızı 7 bin ton olarak hedefliyoruz."
Arap Yarımadası'nda çok büyük potansiyel varAsa, birliğin ihracatında öne çıkan ülkelere de değinerek, şöyle devam etti:
"Öncelikli olarak Avrupa ülkeleri, arkasından diğer ülkeler geliyor. Yalnız Arap Yarımadası'nda geçmişte böyle bir çalışma yapılmadığından ve çok büyük bir potansiyel olduğundan dolayı, inşallah Arap Yarımadası'nda yaygın bir ağ kurmak için çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Hatta geçtiğimiz günlerde Suudi Arabistanlı yetkilileri ağırladık. Katar heyetini ağırlayacağız. Bu tür gelişmelerle ihracatımızı bilhassa, bugüne kadar hiç olmadığımız ülkelerde ve bölgelerde de ihracat hedefimizi artırmayı planlıyoruz."
Tuz oranı yüzde 1,5-2 seviyelerine kadar düştü
Marmarabirlik'in, son 3 yıldır Ar-Ge birimine çok önem verdiğini ifade eden Asa, ürünlerin kalitesinin artırılması ve aynı zamanda tuz oranlarının düşürülmesiyle ilgili çok güzel çalışmaların ortaya çıktığını vurguladı. Asa, şu bilgileri verdi:
"Gold isminde bir ürünümüz var. İçindeki tuz oranı aslında 1,5-2 seviyelerinde, ama biz ambalajın üzerinde 2,5 seviyelerinde yazıyoruz. Aynı zamanda 'Mega az tuzlu' ve 'Hususi az tuzlu' dediğimiz yüzde 4,5 tuz oranı olan bir ürünlerimiz var. Bizim hedefimiz şu; Marmarabirlik olarak Ar-Ge birimimizin yapmış olduğu çalışmalar neticesinde hedefimiz önümüzdeki yıllar itibarıyla bütün ürünlerimizde tuz oranlarını düşürmek. Marmarabirlik'in, önümüzdeki yıllar itibarıyla tuz oranı düşük ürünlerle anılmasını istiyoruz."
25-30 milyon dolar ihracat hedefi
Hidamet Asa, bir önceki yıl ihracatlarında 1,5 milyon dolarlık bir düşüş olduğunu, bunun 2011'de yaşanan afet ve danedeki su kaybından kaynaklandığını hatırlatarak, şunları kaydetti:
"İri daneli zeytin oluşmadı. Bu da tabii ki satışlarımızı etkiledi. Danedeki su kaybından dolayı en iri kalibreli ürün, 270-300 kalibre arasındaki zeytin oldu. Bundan dolayı da Avrupa'da ağırlıklı olarak 'mega az tuzlu' ve 'hiper az tuzlu' satışlarımız noktasında yok satmış olduk ve aynı zamanda da bir önceki yıldan, 2010'da da ince kalibreli ürün olmadığından dolayı bu defa bu ürünü satamadık. Yani kısacası, 2012 yılının ilk 3 ayında ince kalibreli ürün yokluğu, son 3 ayında da iri kalibreli ürün yokluğu sebebiyle satışlarımız düşmüş oldu."
Sofralık zeytinde, 2011 yılında 23 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini hatırlatan Asa, 2013'te 25-30 milyon dolar sofralık zeytin ihracatı hedeflediklerini bildirdi.
Bursa'da Gemlik, Mudanya, Orhangazi ve İznik, Balıkesir'de Erdek, Edincik ve Marmara Adası ile Tekirdağ'da Mürefte'de kooperatifleri bulunan Marmarabirlik, "sofralık zeytin", "zeytin ezmesi" ve "zeytinyağı" üretiyor.
Tuzu düşürdü ihracat kapıları açıldı
Tuzu düşürdü ihracat kapıları açıldı
Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri
Şirketler
Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, kampanya döneminde 137 milyon lira değerinde 44 bin 500 ton ürün alımı gerçekleştirdiklerini hatırlattı.