Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri

Kuru fasulye pilav hayal oldu

Güncel

Kuru fasulyenin fiyatının artmasından sonra ayrılmaz ikizi olan pirince de gelen zamla kuru fasulye pilav yemek hayal oldu.

Geçtiğimiz yıl 3 TL'den satılan pirinç marketlerde 5 TL'den satılmaya başladı.Yeni yılda çok sayıda gıda ürününün zamlanmasının ardından nasibini pirinç de aldı. Sofraların beyaz prensesi olarak bilinen pirinç, marketlerde 4 TL ile 5 TL arasında satılıyor. Üreticiden 1.60 kuruş ile 2 TL arasında alınan çeltik marketlerde 5 TL'yi gördü. Son 3 yıldır çeltiğin fiyatına zam gelmezken, son günlerde 2 TL'ye kadar yükselmesi üreticinin yüzünü güldürdü.

Edirne Ziraat Odası Başkanı Cengiz Yorulmaz, üreticiden alınan çeltik ile raflarda satılan pirincin arasında bulunan büyük farkın nereden kaynaklandığını insanların görmesi gerektiğini söyledi. Yorulmaz, yaptığı açıklamada “Üreten değil burada aracı kazanmaktadır” dedi. Fasulyenin fiyatının yükselmesine anlam veremediğini aktaran Yorulmaz, "Ne yani Türkiye'de fasulye mi bitti? Her yerde her markette fasulye bulunmakta” dedi.

Türkiye'de 900 bin ton çeltik üretildiğini aktaran Yorulmaz, fiyatları Toprak Mahsulleri Ofisi'nin dengeleyebileceğini söyledi. Çeltiğin hak ettiği yere geldiğini anlatan Yorulmaz, “Osmancık pirinç geçen sene 3 buçuk liraya satıyorduk bu sene 4 lira 25 kuruştan satılıyor. Baldo geçen sene 4 lira bu sen 5 lira. Osmancık çeltiğini 2 liradan alıyorlarmış duyduğuma göre. 2 lira değerinde satılıyor. Üretici bu yıl fiyatlardan memnun” dedi.

İpsala Çeltik Üreticileri Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Ali Soydan ise son 3 yıldır çeltik fiyatlarında bir değişiklik olmadığını aktardı. Son 3 yıldır yükselmeyen fiyatın bu yıl yükseldiğini bunun çeşitli sebepleri olduğunu kaydeden Soydan, "Birincisi geçen yıldan bu yıla devreden çeltik fazla kalmadı. Dünyada çeltik fiyatlarında yükselme oldu.Türkiye’de dolar yükselince ithalat zorlaştı. Amerika'da GDO’lu çeltik pirincin de etkisi var. Türkiye de hiçbir şekilde GDO'lu çeltik pirinç yok. Bu da tüketiciyi yerli ürüne haklı olarak yönlendirdi. Osmancık ve baldo satın almaya başladılar. Aksi taktirde bu yıl fiyatlar yükselmeseydi çeltik üreticisi zor durumdaydı, batardı, çeltik üretimi ciddi bir şekilde düşerdi”dedi.
iha.com.tr

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.