Adres Patent’in araştırmasına göre; 2011 yılınınen değerli 50 markasının Facebook’ta %50’si, Twitter’da ise %60’ı ya bu ağlarda varlık sergilemiyor ya da sosyal ağlarda adlarını ‘www.facebook.com/markaismi’ ya da ‘www.twitter.com/markaismi’ şeklinde doğrudankullanamıyor ve farklı uzantılı isimlerle almak zorunda kalıyor. Bunun en temel sebebi ise kendi isimlerinin daha önce üçüncü bir şahıs tarafından kullanılmaya başlanmış olması.
“Marka tercihleri sosyal ağlarda belirleniyor”
Sosyal ağlarda marka adları ileüçüncü şahıslar tarafından sayfa açıldığını fark eden firmaların,marka tescil belgesi ile itirazda bulunması durumunda ismin kullanım hakkının kendilerine geçeceğinin altını çizen Adres Patent Genel Müdürü Av. Ali Çavuşoğlu; “Sosyal ağlarda marka adına kurumdan bağımsız sayfalar bulunması hem tüketici açısından kafa karışıklığına sebep olmakta hem de sosyal ortamlarda marka kaybın yol açmakta. Kurumsal yapısını tamamlamış firmaların bu konuda çok dikkatli olması ve sosyal medyada markalarına sahip çıkması gerek. Özellikle Twitter ve Facebook son dönemde marka tercihlerini belirleyen en önemli ortamlardan biri haline geldi. Bu konuda dünya markalarını örnek almalıyız” açıklamasında bulundu.
Tescil belgesi ile itiraz eden adını kullanma hakkı kazanıyor!
Sosyal medya ortamları üzerinden yürütülen ‘e-kurumsallık’ çalışmalarının tüm dünyada artış gösterdiğine dikkat çeken Çavuşoğlu; “Türkiye’nin uluslararası çapta başarı gösteren firmaları milyon dolarlık değerleriyle markalarını korurken sosyal medyada tehlike arz eden bir marka kaybına maruz kalıyorlar.En değerli 50 markamızın %50’sinin ya bir Facebook-Twitter hesabı yok ya da isimleri başkaları tarafından kullanılıyor. Firmalar da bu noktada farklı bir isim ile sayfa açma yoluna gidiyorlar. Bu noktada yapılması gereken en doğru şey ticari unvan ya da marka tescil belgesi ile sosyal ağın yönetim merkezine itirazda bulanmak” dedi.
MARKA ADIYLA FACABOOK SAYFASI OLMAYAN MARKALAR
MARKA ADIYLA TWITTER SAYFASI OLMALAN MARKALAR
BİM
TÜRK TELEKOM
VAKIFBANK
ARÇELİK
HALKBANK
BİM
PETROL OFİSİ
VAKIFBANK
ŞİŞECAM
PETROL OFİSİ
VESTEL
ŞİŞECAM
BSH
VESTEL
TEB
BSH
AYGAZ
ÜLKER
DOĞUŞ OTOMOTİV
TEB
ŞEKERBANK
AYGAZ
TEZ TOUR
DOĞUŞ OTOMOTİV
PINAR SÜT
ŞEKERBANK
İPRAGAZ
TEZ TOUR
BANVİT
CARREFOUR SA
SÜTAŞ
PINAR SÜT
BRİTA
İPRAGAZ
TOFAŞ
BANVİT
TAT
KİPA
ŞÖLEN
SÜTAŞ
BEYPİ
BRİSA
ANADOLU SİGORTA
TOFAŞ
TÜRK TRAKTÖR
TAT
TÜRK TRAKTÖR
ŞÖLEN
KESKİNOĞLU
BEYPİ
ANADOLU SİGORTA
*Yukarıda adı geçen firma ve markalar Facebook ve Twitter sayfaları olup olmamalarına göre değil, sayfalarını eksiksiz ve eksiz olarak esas marka adlarıyla alıp almadıklarına göre değerlendirilmiştir.MARKA ADIYLA TWITTER SAYFASI OLMALAN MARKALAR
BİM
TÜRK TELEKOM
VAKIFBANK
ARÇELİK
HALKBANK
BİM
PETROL OFİSİ
VAKIFBANK
ŞİŞECAM
PETROL OFİSİ
VESTEL
ŞİŞECAM
BSH
VESTEL
TEB
BSH
AYGAZ
ÜLKER
DOĞUŞ OTOMOTİV
TEB
ŞEKERBANK
AYGAZ
TEZ TOUR
DOĞUŞ OTOMOTİV
PINAR SÜT
ŞEKERBANK
İPRAGAZ
TEZ TOUR
BANVİT
CARREFOUR SA
SÜTAŞ
PINAR SÜT
BRİTA
İPRAGAZ
TOFAŞ
BANVİT
TAT
KİPA
ŞÖLEN
SÜTAŞ
BEYPİ
BRİSA
ANADOLU SİGORTA
TOFAŞ
TÜRK TRAKTÖR
TAT
TÜRK TRAKTÖR
ŞÖLEN
KESKİNOĞLU
BEYPİ
ANADOLU SİGORTA
Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker, Marka, Patent, Ali Çavuşoğlu, Adres Patent, Bim, Twitter, Facebook