Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri

Ege'nin narenciye ihracatı yüzde 40 arttı

Gıda Ekonomisi

Rusya, Ukrayna başta olmak üzere Avrupa'da sert ve uzun geçen kış, C vitamini deposu olarak bilinen narenciye tüketimini arttırınca, Ege'nin narenciye ihracatında yüzde 40 artış sağlandı.

Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı ve Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Mustafa Türkmenoğlu, narenciyede ihracat sezonunun kapandığını, Ege Bölgesi üretiminde hem kalite hem de fiyat rekabeti açısından iyi bir sezon yaşadıklarını söyledi. Bunun ihracata son derece olumlu yansıdığına işaret eden Türkmenoğlu, Rusya, Ukrayna ve Doğu Avrupa'da sert ve uzun geçen kış şartlarının ihracat artışında önemli bir etken olduğunu vurguladı. Normalde zorlu kış şartlarının lojistikte sorun yaratması nedeniyle narenciye ihracatını olumsuz etkiler gibi görünmesine karşın, narenciyenin özelliğinden dolayı farklı bir durumun ortaya çıktığına işaret eden Türkmenoğlu, "Avrupa'da kış sert ve uzun geçince Rusya, Ukrayna ve Doğu Avrupa'nın diğer ülkelerinde Ege'nin satsuma mandalina ve portakalına talep arttı. Bu narenciyenin C vitamini deposu olması sayesinde grip başta olmak üzere kış hastalıklarına karşı korunmada, vücut direncini güçlendirmede önemli bir besin kaynağı olmasından kaynaklandı. Bu ülkelerin vatandaşları soğuklar devam ettikçe hastalanmamak için çareyi narenciye tüketiminde buldu ve bu ülkelere yaptığımız satsuma mandalina ve portakal ihracatı 2012'ye göre yüzde 40'ı aşan oranda arttı" diye konuştu. Narenciye ihracatındaki diğer etkenlere işaret eden Türkmenoğlu, "Bu sezon Ege'de narenciye ürünlerinin kalite olarak Mersin bölgesinde yetişen ürünlerden daha iyi olması, Ege ürünlerinin fiyat rekabetini ve dış piyasalardaki talebi arttırdı. Narenciyede ihracat artışını 10 etkenin bir arada olmasına bağlarız. Bu yıl bu etkenlerin 5'i bizim lehimize gerçekleşti" dedi.
En çok ihracat Almanya'ya
Yaş sebze ve meyve ihracatında 2012'nin verimli olduğunu, Türkiye genelinde geçen yıl en fazla ihracatın Almanya'ya gerçekleştirildiğini ifade eden Türkmenoğlu, "Bu ülkeyi sırasıyla Irak, Hollanda ve Birleşik Devletler, Birleşik Krallık ve İtalya izledi. 2011'de 82 milyon dolar olarak Hollanda'ya gerçekleştirilen ihracat, 2012'de yüzde 41 oranında artarak 115 milyon 525 milyon dolara ulaştı" dedi.
Taze meyve-sebze ve mamulleri ihracatına bakıldığında, taze meyve sebze mamulleri ihracatının 2011'e göre yüzde 11'lik artışla 2012 yılında 632 milyon dolara çıktığını vurgulayan Mustafa Türkmenoğlu, şu bilgileri verdi: "Ülkelere göre taze meyve sebze ve mamulleri ihracatını incelediğimizde taze meyve sebzede Birliğimiz kanalıyla en fazla Almanya, Rusya Federasyonu, İtalya, Ukrayna ve Bulgaristan'a, meyve sebze mamullerinde ise en fazla Almanya, ABD, Hollanda, Birleşik Krallık ve İtalya'ya ihracat gerçekleşti. 2011 yılında Almanya'ya gerçekleştirdiğimiz 47 milyon 834 bin dolarlık yaş meyve sebze ihracatımız yüzde 38'lik artışla 66 milyon 145 bin dolara ulaştı."
dunya.com
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.